על מסך הטלוויזיה: השבוע הגשום (או השמשי, תלוי למי) מאחורינו, ואפשר לנשום לרווחה, להרתיח מים לקפה או לפתוח בירה - הסופ"ש הגיע. חפשו את השלט וכנסו לנטפליקס כי יש ארבע סדרות וסרט אחד שאסור לכם לפספס. הנה מה שחשבתי עליהם.

לא הכי זורם: Christmas Flow

החגים הם תמיד סיבה טובה להודות על מה שיש. אחרי רבע שעה בארוחת החג עם הדודה שלא מפסיקה לשאול, נזכרים בכל מה שאין כמובן, אבל זו הייתה אחלה רבע שעה.

ככה מתחילה גם הקומדיה הצרפתית "לא הכי זורם", אבל במקום סדר פסח - חג המולד. לילי, עיתונאית חריפה, מבינה ששוב תצטרך להסביר למה היא רווקה. אירוע מוזר בקניון מוביל למעצר שלה, ושם היא פוגשת לגמרי במקרה את מרקוס. ומי זה, אתם שואלים? אחד הראפרים הכי מפורסמים בצרפת רבתי. 

אז הם מדברים קצת, לילי מודה שכתבה עליו טור דעה, והוא הולך. בפועל, זה הרגע בו האקדח של המערכה הראשונה מתחיל להטעין את עצמו לקראת המערכה השלישית. כשמגיע חג המולד, מרקוס מגיע לביתה של לילי כי הם התבלבלו בשקיות בתחנת המשטרה. מקרי? אולי. ומכיוון שבני משפחה מביכים כבר הזכרנו, אמה של לילי מזמינה אותו להצטרף. 

כל העליות ובעיקר המורדות בדרך הקצרה שלהם, יבהירו להם שהם שונים מדי כדי להיות ביחד. הוא רגיל לבמות, היא מעדיפה לשבת באיזה חדר ולנגן על המקשים על המקלדת. הוא מצויד בצבא מעריצים, ולה יש כמה חברים טובים שעושים את העבודה. מה הסיכוי שזה בכל זאת יצליח? אמנם לסדרה יש עונה אחת בלבד, אבל היא ממש שווה את הצפייה.

פרט שולי אך מעניין - "לא הכי זורם" הצליחה לעורר סערה באלג'יריה, ארץ מוצאה של שירין בוטלה, השחקנית המככבת כלילי. עיתון אלג'יראי חשף שמספר סצנות אינטימיות לאורך הסדרה עצבנו כמה אנשים. למרות זאת, היא ממש לא נשארה חייבת והגיבה בביקורת נגדית. בקיצור, אתם תהנו מהסדרה, היא תזרום לכם.

קריסמס פלואו (צילום: מתוך נטפליקס)
קריסמס פלואו (צילום: מתוך נטפליקס)

"לקרוע לאורך הקו המקווקו": Tear Along the Dotted Line

כולנו היינו שם באיזשהו שלב. השתחררנו מהצבא, עשינו טיול גדול, ניסינו את הכל וחזרנו לארץ. עכשיו מה? איך ממשיכים כאן? איך מבינים מה רוצים לעשות? אם גם אתם מתחברים לכל הבלגן הזה שהיה לנו בראש בגיל 22-26, מצאתי לכם תוכנית מעולה. 

הכירו את זירו, צעיר איטלקי בן 37 שחטף את משבר ה"מי אני" קצת מאוחר מדי. אין לו מושג אם קיבל החלטות טובות עד עכשיו, או שהוא ממש אבל ממש לא בכיוון. כדי ליישב את הסערה הפנימית, זירו נשאר במקום הנוח שלו. יש לו את אותם חברי ילדות ואותו קראש בלתי מושג.

מעבר לפלאשבקים מהתקופה בה התלבטתם בין לימודי הנדסה לקורס קונדיטוריה, היא כל כך קולעת לנקודה. האנימציה האיטלקית מצליחה להסביר למה זה לא תמיד טוב להישאר איפה שנוח, וכמה מצחיק זה יכול להיות להסתכל על עצמנו מהצד לפעמים. החיים זה לא פיקניק, אבל צרת רבים היא הרבה יותר מחצי נחמה. אהבתי.

לאורך הקו המקווקוו (צילום: מתוך נטפליקס)
לאורך הקו המקווקוו (צילום: מתוך נטפליקס)

כוחו של הכלב: The Power of the Dog

כנסו אל מנהרת הזמן, אנחנו שבים אל תחילת המאה העשרים. פיל (בנדיקט קמברבאץ') בעל חווה מתנכל באופן מזעזע לרוז, אלמנה צעירה שהתחתנה עם אחיו, ולבנה היחיד פיטר שבאים להתגורר שם. אבל כשהאיש הזה, המפחיד והמרתיע, מבין את טעמה של האהבה, משהו משתנה אצלו בפנים.

128 דקות הסרט מביאות משהו אחר. הן לא בדיוק מערבון קלאסי, וגם לא דרמה כואבת שמשאירה בור בלב. הן הכל ביחד, מן גרסה מודרנית שמסבירה את החסרונות המובהקים של מצ'ואיזם רעיל והרסני. 

איזה פרט מגלה פיל, שמצליח לשנות את כל מה שידע על עצמו? מה יש בפיטר שמערער לחלוטין את תפיסת עולמו של החקלאי המדופלם והקשוח? אתם הולכים להיות מופתעים, אני מבטיחה. עמעמו את האורות ותתכוננו לסרט שיישאר איתכם, במובן הכי טוב של המילה. 

כוחו של כלב (צילום: מתוך נטפליקס)
כוחו של כלב (צילום: מתוך נטפליקס)

חינוך מיני: Sex Education

נקודה נוספת בזמן שעברנו כולנו - גיל ההתבגרות. כמונו גם אוטיס, נער חסר ביטחון בן 16, שלא כל כך בטוח בענייני הבינו לבינה. רצה הגורל ואמו, ד"ר גין מילברן, עוסקת בייעוץ מיני. מה שנקרא, מרפי מחוק מרפי לא פסח עליו. לאחר שאוטיס מצליח לעזור לבריון בשכבה שלו בנושא שניסה להשאיר מאחורי דלתיים סגורות, הוא מחליט להקים עם חברתו הטובה מייב קליניקה לייעוץ מיני בבית הספר. 

מרגע זה ואילך, השאר היסטוריה. השניים הופכים לגורו לענייני מיניות, ועוזרים לתלמידים אחרים להבין יותר על עצמם ועל מה שהם. בני הנוער אמנם במרכז העלילה, שופכים את לבם, אבל גם עולם המבוגרים בסדרה עובר טלטלה לא פשוטה. בהמשך תגלה ג'ין, אמו של אוטיס, שגם היא זקוקה לשיעור או שניים בענייניה האישיים ביותר.  

מאז עלייתה ב-2019, "חינוך מיני" פופולרית להפליא, וזה לחלוטין מוצדק. תראו שם חברות, בושה, קנאה, שנאה וגם אהבה גדולה. חוץ מקצת זכרונות מביכים שיעלו בראשכם פה ושם, אתם תצאו למסע מעניין, שיתחיל בעיירה בדיונית באנגליה ויסתיים אצלכם, איפה שתחליטו. דבר אחד בטוח - תשתו את שלוש העונות בלי הפסקה. 

חינוך מיני (צילום: מתוך נטפליקס)
חינוך מיני (צילום: מתוך נטפליקס)

מסמנים את סאנסט: Selling Sunset

אם אזרוק לחלל האוויר שתי מילים: עשירים ואמריקה, מה יעלה לכם לראש? בטח בתים גדולים, סכסוכים עסקיים על מיליוני דולרים ודרמות. ברוכים הבאים למסמנים את סאנסט, אל תתרגלו, לא ממליצה.

סוכנות נדל"ן עם מרפקים מחודדים מוכרות בתי יוקרה לעשירים בלוס אנג'לס. דמיינו את הבית הכי מטורף שתחשבו עליו, והכפילו במאה. כדי להצליח למכור את המפלצות הללו לכל המרבה במחיר, לא אכפת להן לרמוס את חברותיהן למקצוע - תרתי משמע. 

כבר המלצתי לכם בעבר על סדרות טראש וזה בהחלט זאנ'ר חביב. עם זאת, כאן זה עובר את הגבול. הצפייה בריבים ובמילים שלא מביישות שעות מאוד מאוחרות, קצת ממצה את עצמה שוב ושוב במשך ארבע עונות. נתתי הזדמנות, בכל זאת מדובר בסדרה פופולרית, אבל יצאתי עם תובנות מייאשות למדי על החברה שלנו. סורי נוט סורי.

מסמנים את סאנסט (צילום: מתוך נטפליקס)
מסמנים את סאנסט (צילום: מתוך נטפליקס)