לאחר שנסגרה חקירת מח"ש נגדם: הלוחמת רש"ט ש' והלוחם רס"ר ל', שניטרלו את המחבל שדקר אזרח יהודי בכיכר שער שכם ביום שבת, נפגשו היום (חמישי) בבית הספר החילי ושם סיפרו לראשונה על רגעי האירוע, תחושותיהם, הפעולות שביצעו לניטרול המחבל, ועל הגיבוי המלא שקיבלו ממפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן ומפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי. 

הלוחם ל' סיפר: "לאחר האירוע הבנו שבאמת פעלנו בצורה מקצועית ונחושה, חתרנו למגע כפי שמצופה מכלל הלוחמים, אין ספק שניתן לראות באירוע הזה את כלל ערכי מג"ב. כמה רגעים לאחר האירוע כבר הספקנו לקבל את הגיבוי המלא, אם זה ממפקד מג"ב והמפכ"ל וכל מי שצריך, מה שנתן לנו את תחושת הביטחון שבאמת פעלנו בצורה מאוד נכונה ומקצועית ונחושה כמו שמצופה מאיתנו, אין ספק שהרגשנו שפעלנו באמת בצורה טובה, לא חששנו לא דאגנו, ידענו שזה מה שציפו מאיתנו וככה אימנו אותנו לטובת אותו רגע שפעלנו בצורה הזאת". 

הוא הוסיף: "אני ישן מצוין, אני יודע שאני הולך לישון בלילה כאשר הגנתי על חיי אדם, שזה גם חלק מהמשימה שלנו בתור לוחמי מג"ב, וכך אנו גם נמשיך לפעול בהמשך כל השירות שלנו ונמשיך להיות כאן למען אזרחי המדינה, כדי להגן עליהם ולהמשיך לעשות את עבודתנו בצורה הכי טובה שאפשר".

עוד אמר: "אני חושב שלא יכולתי לפעול יותר טוב, אני חושב שפעלתי בצורה הכי טובה שאפשר וברמה הכי טובה שאפשר, פעלתי בנחישות, חתרתי למגע, פעלתי כמו שמצופה מכל לוחם במג"ב ובכלל, ולא הייתי משנה שום דבר". 

הלוחמת רש"ט ש' סיפרה: "יום אחרי האירוע מפקד מג"ב הגיע דיבר איתי ועם הלוחם שהיה איתי, כינס אותנו לשיחה ואמר לנו שפעלנו בצורה הכי טובה שיש, החזיר לנו את הנשקים שלנו, זה מה שמראה שמול כל הביקורות וכל הדעות שהיו עלינו פעלנו בצורה הכי טובה שיש. הוא החזיר אותנו לשגרה תוך יום, חזרנו לשטח כמו שצריך להיות, אני יצאתי לקורס מ"כים הולוחם שהיה איתי חזר למשמרות, שום דבר ממה שהיה לא אמור לטלטל אותנו ואנו נמשיך לפעול כך". 

ש', ששאפה להיות לוחמת ואף עברה לשם כך פעמיים טירונות של מג"ב, סיפרה על המסלול הייחודי שעשתה ועל המוטיבציה הרבה שלה: "התגייסתי באוג 20 לטירונות לוחמה של מג"ב, אך הודחתי ממנה בשבועיים האחרונים בגלל סיבה כלשהי. לאחר מכן הייתי ארבעה חודשים בתפקיד מנהלה בבסיס של מג"ב, והרגשתי את הדחף ואת הרצון להיות לוחמת ואת הידיעה שבאמת אני אהיה לוחמת טובה, וחזרתי לטירונות שנייה במרץ 21, סיימתי אותה ואין גאה ממני".

הלוחם ל' הוסיף: "בסופו של דבר כל לוחם במג"ב שמתגייס עובר הכשרה של כארבעה חודשים לאותו רגע של היתקלות, בו יצטרך לתת מענה בין אם זה ראשוני ובין אם זה להגיע לזירת אירוע של פיגוע. ההכשרה הזו ממקצעת אותך בכל המובנים ומכשירה אותך לכל הערכים שאתה צריך על מנת לדעת לפעול בצורה הכי טובה שיש, ואפשר באמת לראות את זה בכל הפיגועים האחרונים שהלוחמים פעלו בהם בצורה הכי טובה שאפשר, בנחישות ומקצועיות".

"אני רוצה למסור לכל הלוחמים, אלו שהתגייסו ואלו שעוד רוצים להתגייס - שבאמת זה מקום מאוד בטוח, אני חושב שזה מקום מאוד מעצים וכולנו מגיעים בסוף לרגע הזה שעבורו נועדנו ובשבילו התגייסנו, כדי להגן על המדינה וביטחון האזרחים, ואותו אירוע מוכיח שכך צריך לפעול כל לוחם ולוחמת במשמר הגבול", סיכם ל'.