ברקע המתיחות: ממשלת ניקרגואה הודיעה היום (שישי) כי ניתקה את היחסים הדיפלומטיים עם טייוואן, והביעה את תמיכתה בבייג'ין: "יש רק סין אחת בעולם". 

ההכרזה של ניקרגואה מותירה כעת קצת יותר מתריסר מדינות המקיימות יחסים דיפלומטיים רשמיים עם טייוואן בשליטה עצמית, כולל מדינות מרכז אמריקה הונדורס וגואטמלה.

"הרפובליקה העממית של סין היא הממשלה הלגיטימית היחידה שמייצגת את כל סין וטייוואן היא ללא ספק חלק מהשטח הסיני", אמר שר החוץ של ניקרגואה, דניס מונקדה. הוא הוסיף כי "ממשלת הרפובליקה של ניקרגואה מפרה את היחסים הדיפלומטיים עם טייוואן מהיום ותפסיק לקיים כל קשר".

כאמור, סין מסרבת מסרבת לשמור על קשרים דיפלומטיים עם כל מדינה שמכירה בטייוואן, לאחר שבילתה חלק ניכר מ-40 השנים האחרונות בניסיון לבודד את האי על ידי ביטול של בעלות בריתה הדיפלומטיות עם הצעות לתמיכה כלכלית. על כן, מספר המדינות שיש להן יחסים דיפלומטיים עם טייוואן הצטמצם במהירות בשנים האחרונות.

ב-2018, אל סלבדור, בורקינה פאסו והרפובליקה הדומיניקנית אמרו שלא יכירו עוד בטאיפיי, ואחריהן איי שלמה וקיריבטי ב-2019, גם הנשיאה הנבחרה של הונדורס, שומרה קסטרו, העלתה בפומבי את הרעיון לבטל את הקשרים הדיפלומטיים של ארצה עם טאיפיי.

שגריר סין באו"ם, ג'אנג ג'ון, שיבח את החלטתה של ניקרגואה בחשבון הטוויטר שלו, וכתב כי היא "עולה בקנה אחד עם המגמה הרווחת באותה תקופה ושאיפה של האנשים - עקרון סין אחת הוא קונצנזוס מקובל על ידי הקהילה הבינלאומית ואינו מאפשר אתגר".