בשבוע שעבר הושק הפורום הרב־מגזרי לקידום תעסוקת נשים, ביוזמת הג׳וינט וזרוע העבודה במשרד הכלכלה. הפורום מיועד לקידום מדיניות ופתרונות מעשיים לתעסוקה שוויונית לנשים. כ־50% מהחברים בפורום הם נציגי המגזר העסקי ועוד כ־20% מהחברה האזרחית ומארגוני הנשים. היתר הם נציגי ממשלה ואקדמיה.


"הפורום יפעל במטרה לקדם מדיניות ופעולות אפקטיביות אשר יובילו בסופו של יום לצמצום פערי השכר המגדריים. מדובר בפורום מעשי שפועל באופן משותף של מגזרים מגוונים ושידאג לייצר השפעה משמעותית", אומרים בג'וינט ישראל.


מנכ״לית ג׳וינט ישראל ד״ר סיגל שלח: "תעסוקת נשים בלתי שוויונית גורמת להפסד שנתי של יותר מ־80 מיליארד שקל בשנה למשק. יש לפעול במיוחד למען נשים מאוכלוסיות המרוחקות יותר מתעסוקה ומעבודה מפרנסת. הפורום הוא כלי עוצמתי לבנייה וליישום של מדיניות וכלים בנושא".


ראש מינהל תעסוקת אוכלוסיות בזרוע העבודה במשרד הכלכלה יוליה איתן הדגישה: "בשנים האחרונות חל שיפור בשיעור התעסוקה של נשים, אולם פערי השכר המגדריים עדיין עומדים על 31.9% לטובת הגברים. הממשלה הנוכחית אימצה יעדים ארוכי טווח, ועד שנת 2030 נצמצם ב־2.6% מדי שנה את הפער בגילי 25־39".

"נוסף לכך הטילה הממשלה על זרוע העבודה להפעיל מערך כלים משלימים לנשים בגילי 50־60 לאור העלאת גיל הפרישה, שאושרה במסגרת חוק ההסדרים האחרון. באמצעות שני המהלכים האלה נצמצם את הפערים המגדריים ונגדיל את הצמיחה במשק. הפורום יקדם את היעדים הללו", הוסיפה 

באירוע ההשקה, שנערך בשבוע שעבר, אמרה שרת הכלכלה אורנה ברביבאי (יש עתיד): "אני מחויבת לפעול לפתיחת הזדמנויות, הכשרה, השמה ושילוב נשים מכלל המגזרים בתפקידים המשפרים את יכולת ההשתכרות שלהן ושילובן במשק".