אז ביבי ודונלד כבר לא. ה"פאק הים!" רווי העוינות, הנבגדוּת והאהבה שנכזבה - עדיין מהדהדים. לנתניהו, כמו לטראמפ, אין חברים. יש רק נסרחים צעקנים וגדפנים, מרכיני ראש שתקנים, או אינטרסנטים מסטטוס גבוה ושונה. ויש גם משפחה תובענית וקובענית, שכנראה מנווטת אותו וניווטה דרכו הרבה דברים שליליים במדינה.

נשארו לו האויבים. המון אויבים. כל הזמן. 24/7. רה"מ הנצחי לשעבר נשמע נחרד ונסער, כשהודיע על "איומים בלתי פוסקים" מצד "מדינות אויב" שמבקשות לנקום בו דרך אשתו ובניו והתחנן, "אל תפקירו את אשתי וילדיי". לא סתם דמעות תניניהו. האיש נראה פרנואיד, חרדתי ולחוץ.

נתניהו, טראמפ  (צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)
נתניהו, טראמפ (צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)


באשר לאובדן הידידים ולבגידה בטראמפ, מושיענו ואוהבנו הגדול, זה שיישוב על שמו יוקם אי פעם ברמת הגולן, בכך יעסקו אחרים. בהכירי את האופי והאינטרסים המתהפכים של שני הברנשים הנ"ל, לא הייתי מוציא מכלל אפשרות שברמת הפייק־ריאליזם והפייק־עתיד של התהפוכות הגלובליות, עלולים שניהם לחזור לשלטון ולשיתוף פעולה ומימוש אינטרסים אישיים – כלומר, רֶה־ידידות.

אבל בעניין האויבים, איזה אינטרס יש לאיראנים לכאורה לנקום בשרה או באבנר ויאיר כדי לגמול לראש המשפחה? בזמן שהוא חשב שהוא רומס אותם בעצרת האו"ם, עם תרשים הפצצה וה־90% העשרה, או כשהציג ביהירות לראווה את ארכיון הגרעין שלהם, שייבא בפעולת גבורה עם יוסי כהן, שסייע לו, על פי מקורות זרים, גם לחסל את מדעני הגרעין שלהם, או כשזירז את טראמפ, ידידו מאז, לצאת מהסכם הגרעין, בלי כל תוכנית ואסטרטגיה למצבים שייווצרו לאחר מכן – האיראנים, לפי הדיווחים, המשיכו בשקט, בשקדנות ובעמימות שנתניהו ויתר עליה, להרחיב ולסיים את העשרת האורניום ולהגיע בלי הפרעה והתנגדות לסף האיום הגרעיני ולהפגנת כוח ויוהרה כלפי העולם.

ואיזה אינטרס יש לנסראללה ולחיזבאללה לאיים על יאיר, שמגדף ומחרף כל מי שאינו אבא שלו, ועל שרה אמו, שכבר הצהירה ב־2002 דרך פעיל ליכוד, ש"ביבי הוא מנהיג שגדול על המדינה... בלעדיו המדינה לא תחזיק מעמד. אנשים כאן יישחטו. נעבור לחו"ל ושהמדינה תישרף"?

בטוח שנסראללה מכיר תודה לנתניהו על שלא מנע ממנו ב־12 שנות כהונתו להצטייד בעשרות אלפי טילים המכוונים אלינו ולהסתייע באיראן בהקמת מפעלי דיוק הטילים. וחמאס בוודאי שאינו נוטר טינה למשפחת נתניהו, אחרי שכראש ממשלה נתניהו שקד שנים על פיוסו והרגעתו, במזוודות כסף, בין סבבי הקסאמים ורק שלא נצטרך לשוב ולדבר עם אבו מאזן והרשות; ועכשיו חמאס מעביר לשטחים את פעילות הטרור שלו, בניצול פלסטינים צעירים, כולל ילדים.

השב"כ שלנו, כשאינו נדרש לעסוק באיכון מבודדי קורונה, מורגל כבר בדרישות בני המשפחה הפריווילגית ויודע בוודאי את מקורם של האיומים עליה ברשתות. לנוכח דחיית הבקשה ההיסטרית, תואיל המשפחה האקס־מלכותית לשלוח יד לכיס ולשכור בכספה מאבטחים שיגנו עליה ממפגעים פוטנציאליים.

ואם יבקשו לחסוך וליהנות כתמיד מנדיבות האחר, שיגייסו לאבטחתם את משמרות המהפכה הביביסטית: שמות כמו איציק זרקא, אורלי לב, שלמה קרעי ודיסטל־אטבריאן (דודי אמסלם בטח יוציא גימלים), שיעשו משמרות 24/7 על יאיר, שרה ואבנר. כי הכתובת הרי על הקיר. נ"ב: הייתכן שנתניהו חושש שלאויבים האלמונים, המקללים את משפחתו החרדה ומאיימים עליה, הצטרף באחרונה אחד, הידיד לשעבר דונלד?