השר לביטחון פנים, עומר בר-לב, עורר היום (שני) סערה כשבציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו כתב כי נפגש עם תת מזכירת המדינה של ארה"ב, ויקטוריה נולנד ודן בין היתר על "אלימות מתנחלים וכיצד ניתן להפחית את המתח באזור ולחזק את הרשות הפלסטינית". 

בתגובה לפרסום, תקפה חברתו לממשלה, שרת הפנים איילת שקד, ואמרה כי "התבלבלת, המתיישבים הם מלח הארץ, ממשיכי החלוצים מהעמק ומההר.  האלימות ממנה יש להזדעזע היא עשרות מקרי זריקות אבנים ובקתבים על יהודים שקורים מדי יום - רק בגלל שהם יהודים, וכל זה בעידוד ובתמיכת הרש"פ. ממליצה לך לדבר על האלימות הזו עם גב' נולנד".
 


השר מתן כהנא כתב כי "עצוב לראות שאיש ביטחון עתיר ניסיון ושנים, מקבל נרטיב שקרי וכל כך מעוות. המתיישבים ביהודה ושומרון אינם אלימים אלא חלוצים. השר בר לב, חזור בך".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף את השר בר-לב וכתב כי "אבל אתה פשוט מנוול. מאות אלפי מתיישבים גיבורים סופגים טרור יום יומי ושילמו מחיר דמים יקר ואתה שופך את דמם בנבזות ומשתתף בקמפיין שקרי ואנטישמי שמכפיש אותם כדי לשחק אותה נאור ולמצוא חן בעיניי חבורה של צבועים. תתבייש לך איש קטן. ותודה לאיילת שקד שבזכותה אתה שר". 

ח"כ שמחה רוטמן הוסיף וכתב כי "אין לך בושה? יהודים נדקרים ונורים ברחובות, בגלל שהם יהודים, במשמרת שלך, ואתה מעז לדבר על אלימות מתנחלים? קונצרטים של יריות בכל לילה בלוד ואתה מספר סיפורי סבתא על גרפיטי של נער משועמם? זה שיש כאלה שמוכרים תעמולה אנטישמית, זה מובן. השאלה היא למה אתה קונה?"

מהליכוד נמסר: "השר לביטחון פנים עמר בר לב שתירץ השבוע פיגועים 'בגלל סיבות אישיות', משמיץ את ישראל בפגישה מדינית ומדבר על ״אלימות מתנחלים״ במקום על עליית גל הטרור הפלסטיני. ממשלת בנט ממשיכה לרדת מהפסים". 

מנכ"ל תנועת אם תרצו, מתן פלג, תקף גם כן ורשם כי "ערבים הרגו קרוב ל-120 ערבים בתוך ישראל בשנה האחרונה. בין לבין הם ירו, דקרו, סקלו והיכו יהודים. אבל למייסד שלום עכשיו, הלא הוא שר הבט"פ בהווה חשוב יותר לשלב ידיים עם ממשלות זרות ולקדם דה לגיטימציה נגד מתיישבים יהודים. לא יאומן כי יסופר. לתפוס את הראש ולא להאמין.