איש העסקים ובעלי בית"ר ירושלים, משה חוגג, צפוי להשתחרר היום (שלישי) למעצר בית לאחר כחודש בו שהה בבית מעצר הדרים במסגרת פרשת "המשחק הגדול". הפרשן המשפטי ומגיש 103FM, גיא פלג, שוחח הבוקר עם גולן יוכפז וענת דוידוב ושפך אור על הצפוי בהמשך הפרשה.

"השחרור שלו הוא בהחלט רגע מאוד משמעותי בתיק הזה, כי בשונה ממה שעשוי להיחזות כאילו החשדות התפוגגו, החשדות בעינם. הפרקליטות צריכה להחליט האם לגבש כתב אישום נגד משה חוגג. התיק לא התרסק. התיק יותר מורכב ממה שחשבו, כי להבנתי בכול הקשור לעבירות מין קלאסיות, של ביצוע עבירה תוך שימשו בכוח ובאיומים עבירות מהסוג הזה, כנראה שאין בתיק הזה", פתח פלג את דבריו.

"מצד אחד אין מישהי להבנתי כרגע שבאה ואומרת 'משה חוגג איים עליי' או 'משה חוגג השתמש בכוח וכפה עצמו עליי'. זה לא קיים בשלב הזה, יכול להיות שתהיינה התפתחויות, למרות שקשה לי להאמין כי הוא במעצר כבר חודש. יש היקף אדיר של ייבוא במירכאות של נשים לישראל ממדינות שונות. יש קטינות מעורבות, יש חשד להדחה לשימוש בסמים של קטין", הוסיף.

"אלה עבירות חמורות, להגיש כתב אישום על סחר בבני אדם זה קונסטרוקציה משפטית יותר מורכבת מאשר מתלוננת שאומרת שהוא כפה עצמו עליה, ומספרת את זה באותו לילה לשתי חברות, והנה יש תיק של עבירת אינוס. כשצריך להוכיח שנשים למשל, רובן אינן אזרחיות ישראליות, הובאו לארץ למטרת זנות, ואח"כ לקח חלק מהנשים והעביר לחברים שלו, לא אותם אנשי עסקים שמישהו המציא שמעורבים בתיק הזה אתה צריך להוכיח סחר בבני אדם או לטעון שהעובדה שבחורות צעירות פותו לשמש מה שהן מגדירות שפחות מין של משה חוגג בתמורה לכספי ותמורות הנאה ובגדים ותיקים, ולטעון שזה מהווה של הבאת אדם לזנות, זה מבחינת משפטית, ואני מדגיש משפטית, קונסטרוקציה יותר מורכבת, אבל יכול להיות שהחומרה יותר חמורה אפילו", המשיך פלג.

"70 מיליוני שקלים זה סכום מטורף, אבל בכלל כל התיק הזה מתנהל באופן שאנחנו בד"כ לא מכירים, כי יש לנו טענות קשות על תנאי המעצר, ומן הצד האחר יש אדם שעצור 28 ימים אבל כל ימי המעצר הם ימים שחוגג ופרקליטיו הסכימו למעצר. זה משחק לשני הכיוונים", סיים פלג את דבריו.