רואים קולנוע: Voir

מכירים את זה, שאתם צופים ובסרט ומרגישים כאילו הייתם שותפים ביצירתו? או נניח שסצנה בסרט מזכירה לכם איזה אירוע היסטורי? על אף השם המבלבל, הסדרה "רואים קולנוע" תחשוף אתכם אל מאחורי הקלעים של העולם המרתק הזה. 

ששת הפרקים בסדרה מתמקדים כל אחד בקלאסיקה אחרת, והם יצליחו להעלות אל המסך את כל מה שאתם מרגישים אליה. כן, בדיוק כך. וחשוב לא פחות - אתם תגלו הרבה סודות מקצועיים. למרות שיש רק עונה אחת, אני מרגישה שניצלתי את הזמן כהלכה, אך יותר מזה - נזכרתי למה אני כל כך אוהבת קולנוע. 

''רואים קולנוע'' (צילום: מתוך נטפליקס)
''רואים קולנוע'' (צילום: מתוך נטפליקס)

ארצ'ר: Archer

השנה היא 2010. מזמן, אני יודעת. סטרלינג ארצ'ר, סוכן חשאי בארגון מומצא, הוא הג'יימס בונד של שנות השישים במאה שעברה. אל תתלהבו יותר מדי - הוא כנראה עובד בתחום רק בגלל טובות ההנאה. מלורי, אמו, היא גם הבוסית שלו, ומכורה לטיפה המרה בדיוק כמו בנה. בהמשך תכירו גם שאר הנפשות הפועלות, שנראה שכל אחת מהן לא ממש פועלת. 

חוזרים ל-2021. 12 עונות חלפו, והתוכנית הזו עדיין כל כך פופולרית. פרט מגניב - למרות שהתוכנית לא נבראתה בשנים האחרונות, בעונות הראשונות יש מלא מאפיינים שירגישו לכם מודרניים. ואין כמו משחק בזמים כדי להמשיך ולצפות בסדרה. 

מה יעלה בגורלו של ארצ'ר, הסוכן המדופלם? האם הוא יצליח לפתור את היחסים המורכבים עם אמו? יהיה לכם מוזר ומטריל, ובכפיפה אחת - יהיה גם מעניין. שימו משקפי שמש כהים ולחצו על הפליי. 

''ארצ'ר'' (צילום: מתוך נטפליקס)
''ארצ'ר'' (צילום: מתוך נטפליקס)

קלון: The Unforgivable

לפני 20 שנה, נכנסה רות סלייטר (סנדרה בולוק בתפקיד ראשי) לבית הסוהר. הפשע? רצח שריף שהגיע לפנות אותה ואת אחותה הקטנה מביתן לאחר שאביהן התאבד. מרגע שחרורה, מנסה רות להפוך כל אבן כדי למצוא את אחותה, שנשלחה לאימוץ מיד אחרי התקרית. ובכן, זה לא כל כך פשוט - בנו של השריף אותו הרגה, מחליט לנקום בה ורודף אותה. בהמשך יתברר שלא רות היא זו שבאמת ביצעה את הרצח, ועוד כמה בני משפחה יהפכו קשורים לסיפור בעל כורחם. 

הסרט שעלה לפני קצת יותר משבוע לנטפליקס, הספיק להיות חביב עלינו ולהיכנס לרשימת הפופולריים. הוא אמנם לא חומר לנמנום על הספה, אבל הוא ישאיר אתכם מרותקים למסך עם דופק גבוה. ואל לנו לשכוח - אני לא צריכה לומר יותר מסנדרה בולוק כדי לשכנע אתכם לצפות בסרט. קשה לצפייה, ועם זאת כל כך שווה את זה. 

''קלון'' (צילום: מתוך נטפליקס)
''קלון'' (צילום: מתוך נטפליקס)

הביתה! Back to the Outback

האם אי פעם שאלתם את עצמכם, אם כל החיות שאנו אוהבים לברוח מהן יכולות להיות חמודות? ומה עם אהובות? אם עניתם לא מוחלט, אתם לא לבד.  הכירו את הביתה, סרט קומי המצויר בקפידה, שנכנס בדיוק לנישה הזו. מאדי הנחשית, היא המנהיגה של מחלקת הזוחלים של גן החיות. יחד עם עכביש, לטאה ועקרב הם מחליטים להפסיק להיות החיות המפחידות הללו, שגורמות לילדים לפצוח ביללות. ומרגע זה ואילך, אף אחד לא יעצור אותם, גם לא הקואלה הכי מתוקה שתראו בחיים. 

על המסע אליו ייצאו החיות לא אספר, מבטיחה שבכל זאת יהיה לכם כיף. גילוי נאות, זה סרט שנברא עבור ילדים. בכל זאת, הוא מעלה מחשבות על כל מה שאנו תופסים כאמת, גם בחיים שמחוץ למסך. מכירים את המשפט עם התפוח ליום שמרחיק את הרופא לשלום? אז כזה עם סרט פשוט כיף, שעושה טוב על הלב. כמעט יצא חרוז. 

''הביתה'' (צילום: מתוך נטפליקס)
''הביתה'' (צילום: מתוך נטפליקס)

קווים אדומים? לא בטוח

הכל הולך: More the Merrier 

מסרט תמים שעושה חשק לקפץ בשדות, נעבור לאחד שהוא ממש לא. בלשון המעטה. לא מומלץ לבעלי לב חלש, או שבעצם לא מומלץ בכלל. הסבר מצורף מטה.

חמישה זוגות ספרדיים ונאים למראה מחליטים שמאוד משעמם להם בחיים. האחד כבר לא מספיק לה, האחת מתחילה להסתכל לדשא של השכן. מן משבר כזה של גיל הארבעים בווליום גבוה. דבר מוביל לדבר, והם פוצחים בהחלפות מרעישות שלא היו מביישות סייל בזארה. והכוונה בהחלפות, היא כמובן בערבוב מערכות היחסים בין כולם שוב ושוב. 

הכל בכיף, 2021 כאן ומותר לדבר כמעט על הכל. דגש חשוב הוא האם צריך לעשות זאת. ב"הכל הולך" הלכו על כל הקופה, ודחפו ל-111 הדקות המון סצנות ספציפיות למדי, מבלי לתפור איזו עלילה מעבר. מה שאומר שנותרנו עם קצת חוסר נעימות על שהפכנו לזבוב על קיר מאוד צבעוני, ותו לא. הכי לא. הרחיקו ילדים מהמסכים, והרחיקו גם אתכם על הדרך. לא לשם כך התכנסנו.

''הכל הולך'' (צילום: מתוך נטפליקס)
''הכל הולך'' (צילום: מתוך נטפליקס)