פיגוע ירי בשומרון: הותר לפרסום כי הנרצח בפיגוע הערב (חמישי) סמוך לחומש הוא יהודה דימנטמן, תושב שבי שומרון, נשוי ואב לילד ותלמיד ישיבת חומש. בפיגוע נורה למוות דימנטמן, בשנות ה-20  לחייו, ושניים נוספים נפצעו באורח קל.

הירי לעבר הרכב בו נסעו הצעירים, שלושתם תלמידי ישיבה, בוצע ככל הנראה ממארב בצד הציר ביציאה מחומש לכיוון שבי שומרון, כאשר אחריו המשיכו השלושה בנסיעה עד צומת סבסטיה, שם דיווחו על האירוע. כוחות משטרה גדולים ממחוז ש"י ומסוק משטרתי ביחד עם כוחות גדולים של צה"ל מנסים להתחקות אחר היורים שנמלטו מהמקום וסורקים את האזור. המשטרה פתחה בחקירה יחד עם צוותים של שב"כ, כוחות צה"ל נמצאים בגזרה.

נהג הרכב - נריה פלדמן, סיפר כי בעת שהם יצאו ממאחז חומש בדרכם לשבי שומרון, נפתחה לעברם אש: "ראינו הבזקים, זה היה צרור מתמשך, לא עצרתי, המשכתי בנסיעה עם צמיגים מנוקבים מהיריות עד שהגעתי לצומת. בדרך דיווחתי על הירי למשטרה".

עוד הוסיף פלדמן: "היינו ארבעה אברכים מהישיבה ברכב, יהודה ישב מאחור. לידי ישב פצוע נוסף ומאחוריו ישב בחור נוסף שלא נפגע בכלל. ממש עם הפנייה שמאלה מחוץ לחומש, לכיוון שבי שומרון, הופתענו על ידי המחבלים, שמעתי צרור, ומיד הבזקים. הירי התחזק, זה היה צרור מטורף. שאלנו אם הכל בסדר ויהודה טען שהוא נפצע בצוואר. המשכתי בנסיעה כשאני לוחץ על דוושת הגז, הבנתי שאני עם פנצ'רים, אבל הצלחתי להגיע ממש לשער של שבי שומרון וכוחות הההצלה שהמתינו לנו פינו אותנו לאמבולנס, שם גם סיפרו לנו שחברנו נרצח".


אביה אנטמן, בן 22, שישב גם הוא ברכב וסיפר כי חש מכה חזקה בידו השמאלית, צעק לנהג שיגביר את מהירות הנסיעה: "יצרנו קשר עם כוחות ההצלה, יהודה שנהרג היה חבר שלי, בחור מאיר פנים. לא חשבנו שזה יקרה לנו, לא חששנו מאירוע ירי, אני מתקשה להאמין שהוא כבר לא איתנו". 

חובשים ופרמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל העניקו במקום טיפול רפואי לשלושה שנפגעו. הפצועים פונו לבית החולים "מאיר" בכפר סבא.

הפיגוע סמוך לחומש (צילום: הלל מאיר, פלאש 90)
הפיגוע סמוך לחומש (צילום: הלל מאיר, פלאש 90)

חובשי רפואת חירום במד"א אריה אלטר ויוסף דסקל סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו את הרכב בסמוך לשער האחורי של הישוב. במושב האחורי ישב צעיר בשנות ה-20 מחוסר הכרה עם פצעי ירי בגופו. בסיוע כוח רפואה של צה"ל הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו. נהג הרכב ונוסע נוסף היו בהכרה מלאה והתהלכו במקום כשהם סובלים מפציעות קלות משברי הזכוכיות. הענקנו להם טיפול רפואי מהיר בשטח ופינינו אותם לבית החולים כשמצבם מוגדר קל".

הרכב של תלמידי הישיבה שנורה בפיגוע הסמוך לחומש (צילום: הלל מאיר, פלאש 90)
הרכב של תלמידי הישיבה שנורה בפיגוע הסמוך לחומש (צילום: הלל מאיר, פלאש 90)

"לא ירחק העת שנשים את היד על החוליה הזו"

מפקד אוגדת איו״ש, תא״ל אבי בלוט, מסר עדכון מנקודת האירוע בחומש שביחידה המרחבית שומרון: "קצת לאחר השעה 19:00 יוצא רכב מחומש, הוא נתקל במארב מצד הציר ולא בירי מרכב חולף. מעל עשרה קליעים נורו".

לדברי בלוט, "מדובר בפיגוע קשה וכוחות צה"ל והמשטרה מנהלים מרדף בשטח. הוקפצו שלושה גדודי חי"ר יחידות מיוחדות לאיסוף ולפעולות נוספות.

הוא ציין כי לא ידוע עדיין האם הפיגוע קשור לאחת ההתראות שהתקבלו לאחרונה. לדבריו, בזמן האחרון נעשו הרבה מבצעים לסיכול טרור במרחבים שונים באיו"ש.

לסיום אמר, כי הכוחות פועלים כרגע באזורים שונים ומתבצע גם מרדף פיזי וגם מאמץ מודיעיני לאתרם, והדגיש: "לא ירחק העת שנשים את היד על החוליה הזו. נעשה הכל ללכוד אותם כמה שיותר מהר".