על רקע שיחות הגרעין בווינה השמיע אתמול מנהיגה העליון של איראן עלי חמנאי איום שלא נשמע עד כה מצדה של הרפובליקה האסלאמית. חוסיין שריעתמדארי, המקורב לחמנאי ועורך העיתון "כיהאן", כתב כי "לאיראן אין עניין לבנות נשק גרעיני. אולם אם המערב יתעקש על דרישה זו, על איראן לדחות את שיחות הגרעין עד שישראל, הודו, פקיסטן ומדינות נוספות ייפטרו מהנשק הגרעיני שלהן".

במקביל, שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדוללהיאן קיים שיחת טלפון עם אנטוניו גוטרש, מזכ"ל האו"ם, שבה הם שוחחו על עניינים אזוריים ושיחות הגרעין. גוטרש בירך על הסכמתה של איראן להציב מצלמות באתר ייצור הצנטריפוגות בכראג', ואמר שזו מצביעה על שיתוף פעולה חיובי בין איראן לבין הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) ושתהיה לכך השפעה חיובית גם במהלך שיחות המשא ומתן בווינה.

עבדוללהיאן אמר שאיראן מעוניינת ב"הסכם טוב מתוך כוונות טובות", אבל "לא תסבול איומים בשום צורה שהיא, ומדינות המערב צריכות לדעת שלאיומים יש השפעה הפוכה על איראן". אלא שבכיר אמריקאי אמר לסוכנות רויטרס כי "אם תהיה איזושהי האצה בתוכנית הגרעין האיראני, נגיב בהתאם".

בעקבות השגת ההסכם עם סבא"א על החזרת מצלמות הפיקוח לאתר בכראג', לאחר שסירבו תחילה בטענה שהן סייעו לישראל לבצע תקיפה במקום, הסביר בהרוז קמלבנדי, דובר ארגון האנרגיה האטומית של איראן, כי התיעוד ממצלמות האבטחה החדשות במתקן בכראג' יועבר לסבא"א רק לאחר הסרת כל הסנקציות נגד איראן.

בינתיים, למרות אי־שביעות הרצון בארה"ב מחידוש קשרי איחוד האמירויות הערביות עם איראן ועסקת הענק שנחתמה עם צרפת לאספקת 80 מטוסי ראפאל, הצהיר מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן כי ארה"ב עדיין מוכנה למכור לאמירויות 23 מטוסי F35. בלינקן אמר כי ארה"ב "מוכנה להתקדם" בעסקה "אם זה מה שאיחוד האמירויות רוצה". אולם לדבריו, יש לערוב לכך שישראל תוכל לשמור על עליונותה הטכנולוגית־הצבאית במזרח התיכון, תביעה המעוגנת בחקיקה האמריקאית.


"ישראל תקפה בסוריה"


בתוך כך, שוב תקיפה בסוריה המיוחסת לישראל - הפעם דרומית לדמשק. בתקשורת הערבית דיווחו על חייל הרוג בתקיפה. שלשום בלילה, קצת לפני השעה אחת אחר חצות, דווח בסוריה כי ישראל תקפה מטרות בדרום המדינה.

על פי הדיווחים, הפעם נטען בסוריה כי התקיפה הישראלית בוצעה מאזור רמת הגולן, וכי נורו כמה טילים לעבר המטרות.

לפי פרסומים זרים, ללא קשר לשיחות הגרעין בווינה, בישראל שומרים על רצף תקיפות נגד אינטרסים של איראן על אדמת סוריה. במערכת הביטחון סבורים כי ישנה הזדמנות לתפנית משמעותית לדחיקת איראן מסוריה, אך זה לא יקרה ללא מעורבות מדינית של ארה"ב ורוסיה במשותף.