הפרקליטות הודיעה במהלך השבוע האחרון כי היא מבטלת את כתב האישום שהוגש בחודש יוני כנגד תושב הדרום, רופא במקצועו המצוי בהליך גירושין, בעבירות אינוס, מעשה מגונה, הדחה בעדות וכליאת שווא. זאת לאחר שמעצרו הוארך ובית המשפט אף דחה את ערעורו בתיק. 

בחודש אוקטובר הודיע בית המשפט המחוזי בבאר שבע כי לאחר הגשת כתב האישום, מבקשת הפרקליטות לפתוח את החקירה מחדש, אשר ממנה עלה כי ייתכן ותשליך על עוצמת הראיות הקיימות לכאורה נגד הנאשם. על כן הפרקליטות הייתה סבורה כי ניתן לשחרר את המשיב לחלופת המעצר שהוצעה. בעקבות כך, במהלך חודש נובמבר הוחלט להקדים את הדיונים בעניינו של הנאשם, והוחלט כי לאחר שעבר למעצר בית, יבוטלו כל ההגבלות נגדו.

עו''ד יעקב שקלאר (צילום: מתן וסרמן)
עו''ד יעקב שקלאר (צילום: מתן וסרמן)

ימים אחדים לאחר מכן, הודיעה המדינה, באמצעות עורך דין אביב דמרי, כי הפרליקטות חוזרת בה מכתב האישום במעשים החמורים. בעקבות כך, הודיעו השופטים יעל רז לוי, אהרון משניות ואיתי ברסלר, כי כתב האישום בעניינו מבוטל. בתגובה אמר עו"ד יעקב שקלאר שייצג את הרופא, כי "לא מדובר במקרה יחיד אלא בתופעה של ממש, בהן מוגשות תלונות שווא במסגרת הליכי גירושין".

עו"ד שקלאר הוסיף: "הגיע הזמן שתופעת עלילות השווא במסגרת סכסוכי גירושין תעורר קצת יותר עניין באמצעי התקשורת, ויקדישו לה מחקר מעמיק, ללא חשש מארגוני הנשים הרדיקליים. מתן אמון עיוור, הוא מכת מדינה שצריך להדיר שינה מעיני כולנו".