חברים בכירים במפלגה השמרנית בבריטניה הזהירו כי זמנו של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון אוזל, וכי הוא עלול לאבד את תפקידו בשבועות או בחודשים הקרובים אם לא ישנה את התנהלותו, לאחר שהמפלגה איבדה מושב של הפרלמנט שבו שלטה במשך קרוב ל־200 שנה.

בחירות הביניים במחוז צפון שרופשייר באנגליה הסתיימו ביום שישי לפנות בוקר בהפתעה, כאשר מועמדת הליברל־דמוקרטים הלן מורגן ניצחה במחוז בחירה שנחשב בטוח עבור השמרנים.

ראש הממשלה אמר כי הוא מקבל את האחריות להפסד ההיסטורי. "אני מבין את התסכול של התושבים. אני מבין שהמצביעים רוצים שהממשלה תתמקד כל הזמן בהם ובסדרי העדיפויות שלהם", אמר.

הכישלון בצפון שרופשייר מצטרף לסערות שמלוות את ג'ונסון בימים האחרונים. ראש הממשלה ניצב בשבוע שעבר בפני המרד הפנימי הגדול ביותר במהלך כהונתו, כאשר כ־100 חברי פרלמנט שמרנים הצביעו נגד התוכנית הממשלתית להקשחת מגבלות הקורונה באנגליה לנוכח העלייה בתחלואה.

בנוסף, ג'ונסון נמצא תחת ביקורת ציבורית, אחרי שנחשף כי הוא ואנשיו הסתירו את קיומן של מסיבות חג מולד בדאונינג 10 בשנה שעברה, על אף הסגר במדינה.

בשל כך נשמעו קולות מאיימים לגבי המשך כהונתו. "עוד פרשייה אחת - והוא בחוץ", אמר חבר הפרלמנט הוותיק סר רוג'ר גייל. שר לשעבר בממשלה השמרנית הוסיף כי ראש הממשלה חייב לסדר מחדש את מנהיגותו, או שהוא ייאלץ לפנות את מקומו.