"אני אופתע מאוד אם לא ננחת על מאדים תוך חמש שנים", כך אמר המיליארדר אילון מאסק, מנכ"ל ומייסד חברת החלל SpaceX, בראיון ל-Time Magazine. מאסק הוסיף בהמשך הראיון: "הדבר הגדול הבא באמת, הוא לבנות עיר שמקיימת עת עצמה על מאדים, ולהביא לשם את החיות והיצורים שנמצאים על כדור הארץ".

כזכור, החברה של מאסק, שמהווה שחקן מרכזי במירוץ החלל המסחרי, עשתה היסטוריה בשנה שעברה עם שיגורים של שני אסטרונאוטים משטחה של ארצות הברית. כאמור, מדובר בהישג משמעותי במיוחד, שכן מאז סיום תוכנית המעבורות של סוכנות החלל האמריקאית (נאס"א) ב-2011, ארצות הברית היתה תלויה ברוסיה כדי להגיע לתחנת החלל הבינלאומית. 

מדובר ביעד שאפתני ולא מציאותי, שכן רק בחודש שעבר הכריז מנהל נאס"א, ביל נלסון, על דחייה בביצוע פרויקט ארטמיס, שיגור האסטרונאוטים המתוכנן לירח. הוא הודיע במהלך שיחה עם עיתונאים כי המועד המדובר יידחה בשנה, והטיסה המתוכננת תצא לפעול (בתקווה) בשנת 2025, שנה לאחר המועד שהציב הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

"אנחנו מעריכים כי ארטמיס 3, הנחתת הראשונה מאז שנות ה-70 שתגיע לירח כשהיא נושאת בני אדם לא תגיע לירח לפני 2025", הסביר וציין כי הדיון המשפטי בתביעה שהגישה חברת Blue Origin של המיליארדר ג'ף בזוס נגד החלטת הממשל האמריקאי לחתום על חוזה בשווי של 2.9 מיליארד עם חברת SpaceX של המיליארדר אילון מאסק, הוא אחת הסיבות לעיכוב. במהלך שבעת חודשי הדיון, הסוכנות לא יכלה לעבוד עם ספייס איקס על הפרויקט.