העלייה בתחלואה: המשנה למנכ"ל משרד הבריאות לשעבר פרופסור איתמר גרוטו שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב על המשך התפשטות האומיקרון בישראל. בראשית השיחה, הוא נשאל על עמדתו בנושא הנהגת סגר בשל המצב, ואמר ב-103FM: "סגר? זה מוקדם לדבר על זה".

הוא הדגיש כי "מצבנו בסך הכול טוב מאוד יחסית לעולם ונראה שהסיבה העיקרית לכך שרמת החסינות של האוכלוסייה שלנו בגלל מנת הדחף שניתנה אנחנו במצב יותר טוב מכל המדינות". פרופ' גרוטו נשאל האם המצב הטוב לא ישתנה בעוד מספר שבועות, כאשר תהיה הקפיצה עליה המומחים מדברים: "זה תלוי ברמת האלימות של הנגיף, מהנתונים שיש לנו עד עכשיו עולה כי המחלה קלה אצל המחוסנים, וקרוב לוודאי שגם לא מחוסנים לוקים במחלה קלה מאוד יחסית".

"כנראה שרמת האלימות של הנגיף ירדה, ואנחנו רואים פערים גדולים בין רמת התחלואה למה שקורה בבתי החולים", הוסיף. הוא נתבקש להתייחס לצעדים הקשים שננקטו ברחבי העולם, בהם סגר שהוטל בהולנד רגע לפני חג המולד, והסביר: "החשש גדול מהידע המדעי שהצטבר עד כה. לצערי, קצת פחות מסתכלים על זה שאנחנו שנתיים במגפה ומתנהלים כאילו אנחנו ב־2020. יש חיסונים, בדיקות. זה משחק אחר לגמרי ולצערי משחקים את המחשק של לפני שנתיים". 

אצלנו רמת החיסון טובה? רוב הנדבקים באומיקרון חוסנו, כולל במנת הבוסטר
"רוב האוכלוסייה מחוסנת בשלוש מנות לכן רוב החולים הם כאלה. אני מעריך שהחיסון בשלוש מנות נותן הגנה טובה מאוד, לכן אנחנו במצב טוב". 

בנט על וריאנט "אומיקרון" (צילום: רועי אברהם /לע"מ)

בסיום הראיון, הוא נשאל על הניסוי בבית החולים שיבא, במסגרתו נסיינים יקבלו מנת חיסון רביעית. המגישים תהו האם אנחנו מתקרבים למצב של בוסטר נוסף, והסביר: "כרגע, הסימנים היחידים שיש לפגיעה ביעילות של החיסון השלישי זה ירידה בנוגדנים, זה לא אומר שהחיסון פחות מגן .צריך עוד הרבה נתונים, וגם להסתכל על רמת האלימות של הנגיף, אם מדברים על נגיף שלא עושה שום דבר לאנשים עם שלוש מנות אולי לא צריך לחסן אותם ולתת להם להידבק".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm