אתיה דימנטמן, אלמנתו של יהודה דימנטמן שנרצח בפיגוע הירי בחומש ביום חמישי האחרון, הגיבה היום לראשונה לפיגוע הקשה בו איבדה את בעלה ופנתה לממשלת ישראל ולעומד בראשה, נפתלי בנט, בבקשה: "להסדיר את ישיבת חומש כתשובה לרצח - זו הייתה הצוואה שלו". 

אביו של יהודה, הרב מרדכי דימנטמן, הגיב לתפיסת המחבלים ואמר: "התבשרנו אתמול על תפיסת המחבלים, הדבר מאוד חשוב אבל באבל הקשה שלנו זו נחמה פורתא, הצוואה של יהודה, במקום שהוא נרצח, שאנו דורשים שהיישוב חומש יוסדר".

האלמנה אתיה הוסיפה ואמרה: "יהודה לא השאיר לי צוואה. אתמול חברה שלו הראתה לי ששאלו אותו לפני שש וחצי שנים מה תעשה אם יישאר לך רק שבוע לחיות, הוא ענה - "ללמוד תורה בחומש". זאת הצוואה שלו", אמרה בכאב. לדבריה, הוא מסר את הנפש עבור מי שיושב בתל אביב.

אתיה ביקשה לפנות לראש הממשלה: "יש בחומש ישיבה, הם מוסרים את הנפש, הם הסיירת מטכ"ל שלנו, חיילים ללא מדים. עם ישראל מבקש ממך להסדיר את הישיבה, לאבטח אותה, לאפשר לעם ישראל לעלות לשם. הדם של יהודה יקר מדי. אי אפשר לחזור לשגרה כאשר דם של נשמה טהורה כזאת נשפך". עוד היא הוסיפה: "אני מרגישה את יהודה כל הזמן והוא מבקש דרכי לבנות את חומש".

"יש לי רק תקווה אחת ובקשה מראש הממשלה נפתלי בנט. שהרצח שלו לא יהיה לשווא. אני קוראת לראש הממשלה תסדיר את ישיבת חומש - תחזיר אותנו הביתה. תשמור על הנערים. שלא תהיה עוד אלמנה כמוני. שלא יהיה עוד יתום כמו דוד". 

מסע הלוויה לחומש, קובי שעיוTPS

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שהגיע לחזק את המשפחה האבלה ואמר: "התבשרנו הבוקר על תפיסת המחבלים הנאלחים, וכמו שאמר הרב, אביו של יהודה הי"ד, אנחנו מחזקים את ידי כוחות צה"ל וכל מערכת הביטחון. אבל זה לא מנחם וזה לא המענה. אנחנו עומדים כאן, כולם רועדים מלשמוע את הדברים המצמררים של המשפחה".

"אני חושב שעם ישראל כולו נושא את העיניים עכשיו, גם אלה שהצביעו לממשלה וגם אלו שלא הצביעו לממשלה, זאת הממשלה של כולם, לראש הממשלה ושר הביטחון, ראש הממשלה החליפי - האחריות היא עליכם. האחריות שלכם היא לנחם את המשפחה הזו, כי אם אחרי הרצח הזה, לא רק שישיבת חומש לא מוסדרת מיד, כמו שהייתם צריכים לעשות לפני שהמשפחה האמיצה הזאת דיברה, אלא שמו מצור על הישיבה בחומש, זה לא פחות מפרס לטרור.

דגן הדגיש: "ממשלת ישראל נותנת פרס לטרור במצור על חומש וכשממשלת ישראל לא גובה מחיר מהרשות הפלשתינית אלא רק מסתפקת בלתפוס את המחבלים וצהל לא גובה מחיר דמים ממי ששלחו את הטרור הזה, וחטא על פשע שמים מצור במקום להסדיר ולתת תשובה אזרחית, אין שום הרתעה ואין שום מנוס, כמו שהאישה היקרה אמרה כאן - אני מבקש ודורש ומתחנן לממשלת ישראל, תאמצו בשתי ידיים את מה שהמשפחה היקרה כאן אומרת - תסדירו את ישיבת חומש, אל תתנו פרס לטרור, תתנו מכה ניצחת לטרור".