יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד העניק היום (שלישי) סקירה מיוחדת לחברי הנהגת ההסתדרות בשורה של נושאים, בהם החיסונים, עסקת החבילה במשק ושכר המינימום. הישיבה נערכה בזום עקב הצורך בנקיטת אמצעי זהירות מוגברים במאבק מול נגיף הקורונה. 

"אני קורא לכל העובדים בישראל להתחסן ולחסן את ילדיהם וכך לא לסכן את חבריהם", אמר יו"ר ההסתדרות בפתח דבריו, "המחלה לא דועכת והכלכלה לא יכולה לספוג את הנזק העצום הזה. אנחנו ממשיכים לפעול בתקופה בעייתית ועוד לא יודעים לאן זה מתפתח". 

בר-דוד קרא למעסיקים ולמנהלים למצוא את נקודת האיזון הנכונה בין שמירת זכויות העובדים לבין הפעילות התקינה של מקומות העבודה. הוא ציין כי "יש מקומות עבודה שספגו מכה קשה מאוד ובקושי התאוששו וכעת סופגים מכה נוספת, בעיקר חברות התעופה שביום אחד חטפו את כל הביטולים האפשריים ועצרו טיסות. שוחחתי עם משרד האוצר ואני רואה שיש ניסיון ללכת איתנו בעולם התעופה. החברות צריכות לקבל תמיכה כספית וממנה לשלם שכר לעובדים. לשמחתי, הסכם הגמישות של הקורונה הוארך עד סוף 2022, ואם נצטרך להעביר שוב את המגזר הציבורי לעבודה בקפסולות אנחנו ערוכים לכך תוך שמירה על ביטחונם התעסוקתי של העובדים. ההסתדרות דאגה לרשת ביטחון עד סוף השנה הבאה. בהסכם יש את כל הפתרונות וזה חשוב מאוד".

יו"ר ההסתדרות התייחס גם לעסקת החבילה, וציין כי "בתוך העסקה יש קופסת קורונה שמיועדת לטיפול בסקטורים מוחלשים שהוזנחו ולא טופלו במשך שנים. נחתמו הסכמים עם העובדים הסוציאליים, עובדי המעבדות, מקצועות הבריאות ועובדי מינהל ומשק בשירותי בריאות כללית. יש הסכמים בדרך עם עובדי מד"א, עובדי מינהל ומשק של המדינה, הרנטגנאים והסייעות בגנים ובבתי הספר בחינוך הרגיל והמיוחד, שמקבלות שכר נמוך תמורת שעות עבודה לא ברורות. אנחנו מבינים את חשיבותן העצומה של הסייעות, מחויבים להן ונטפל בהן. נדאג גם לאוכלוסיית הגימלאים".

בנושא שכר המינימום, יו"ר ההסתדרות קרא למעסיקים להעלות את השכר כבר עכשיו ל-6,000 שקל בחודש למען העובדים ושמירה על יציבות מקומות העבודה.

בסיום דבריו התייחס בר-דוד לאלימות הגואה בחברה הישראלית, ואמר כי "האלימות נמצאת כמעט בכל מקום, ופוגעת בצוותי הרפואה, בנהגי אוטובוסים ורבים אחרים. החברה הישראלית הופכת יותר אלימה. אנחנו צריכים לעצור את האלימות ולהתריע בפני כל מי שצריך. ככה אי אפשר להמשיך".