חבר הכנסת איתמר בן גביר ממפלגת עוצמה יהודית שוחח היום (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לסרטון בו נראה שולף אקדח לעבר מאבטחים ערביים בגני התערוכה, כי לטענתו איימו עליו. בן גביר אמר: "השניים איימו עלי ואמרו לי 'נהרוג אותך', נ***ן אותך, אנחנו נרביץ לך".

בפתח דבריו הדגיש כי לטענתו הסרטון מסולף, וכשנשאל מה התרחש בעימות אמר: "עימות? שני אנשים שהם לכאורה מאבטחים. אגב, קיבלתי על החברה הזאת אחר כך תלונות שהם הרביצו לילד אוטיסט ולאחרים, יש לי תמונות אפילו. החברה נקראת צוות אלון".

"האירוע התחיל כאשר הגעתי עם הנהג ובנצי גופשטיין, לאירוע של הרב מזוז ומפנים אותי לחנות ליד הבמה בחניון תת קרקעי בגני התעורכה. השניים החלו לפצוח בקללות כי לא התאים להם. הם טענו שאנחנו חונים במקום אסור. אמרתי להם חבר'ה תירגעו, והם ממשיכים לקלל ולקלל. באיזשהו שלב אני אומר לשם שקט תירגעו, והם מתחילים ללכת לעברי, ואומרים לי 'אנחנו נהרוג אותך, אנחנו נ***ן  אותך, אנחנו נרביץ לך'. הולכים לעברי באווירה מאיימת, הוצאתי את הנשק, שלפתי אותו כלפי מטה, זה הציל אותנו, כיהם הרחקו קצת למרות שבאיזה שהוא שלב הם לא פחדו גם מהנשק".

לאחר מכן נשאל, האם המאבטחים היו חמושים והשיב: "הם אמרו שיש להם, לא ראיתי. הם אמרו שיש להם נשק, הרגשתי סכנת חיים ממשית לחיים שלי. אני חבר הכנסת הכי מאויים במדינת ישראל".

בהמשך, התייחס לטענה כי הסרטון שהופץ הוא רק חלק קטן מהאירוע: "בטח, הרי תוך כדי האירוע התעסקתי בלהגן על עצמי, ברגע שהם שמעו שמגיעה המשטרה, הם ברחו. המשטרה הצליחה לאתר אותם אחרי חצי שעה. כרגע הם עצורים במשטרת ישראל, אל תקלו ראש". ח"כ בן גביר התייחס לעובדה כי השניים הם ערבים ואמר: "אין כמעט ערבים בישראל שלא יודעים מי זה איתמר בן גביר, אני כל יום מקבל איומי רצח".

אם הם היו יהודים?
"אני מאמין שאם היה מדובר שני מאבטחים יהודים, הם לא היו עושים דבר כזה, להרוג חבר כנסת? גם אם הם לא היו ערבים, אם מאיימים על החיים שלי ואומרים לי 'אנחנו נהרוג אותך', אני חייב להגן על חיי. הגנתי על עצמי, הוצאתי נשק, כיוונתי לרצפה, וכשהם ראו את הנשק, זה עצר אותם מלבוא אלי".

"אל תקלו בזה ראש, אם היה כל חבר כנסת אחר, הייתם אומרים 'זה נורא ואיום', ומילים יכולות להרוג, ויש איומים ואין עלי אבטחה. אני מבין שזה איתמר בן גביר, אבל היום זה אני, ומחר יכול להיות כל חבר כנסת, והדם שלי לא הפקר", הוסיף. בן גביר נשאל האם פנה לאבטחה של הכנסת: "אין שבוע שאנחנו לא מעבירים להם רשימה ארוכה של איומים בערבית ובעברית של כל מיני גורמים". 

השתתפה בעריכת הכתבה: עפרי גליכמן, 103FM