טעות קריטית בחישוב הקולות? אמש פורסם בחדשות 13 סקר מנדטים עדכני שערך הפרופסור קמיל פוקס, שנחשב ומוצג על ידי הערוץ כאחד מטובי הסוקרים בארץ, אך הבוקר (רביעי) התברר שהתוצאות שהוצגו אמש במהדורה המרכזית היו מעוותות ושגויות.

עיתונאי חדשות 13 מהדסק הפוליטי, ספי עובדיה וליאור קינן, מיהרו לשלוח סמוך לחצות, בקבוצת הטלגרם שלהם, הבהרה לגבי תוצאות הסקר, שהתברר שהיו שגויות. הטעות, לדבריהם, נעשתה "בתום לב", אך ההבדלים בין מה שפורסם לתיקון ולהבהרה שונה להפליא.

כזכור, בתוצאות הסקר שפורסם במהלך המהדורה זכתה הליכוד ל-33 מנדטים, יש עתיד ל-19, ימינה ל-9, המשותפת ל-8, ש"ס, כחול לבן, יהדות התורה והציונות הדתית זכו ל-7 מנדטים כל אחת, העבודה זכתה ל-6 מנדטים, ישראל ביתנו ל-5 ותקווה חדשה, מרצ ורע"מ הסתפקו ב-4 מנדטים.

עם זאת, לאחר תיקון השגיאות, התוצאות קיבלו נופך שונה לחלוטין. לפי ההבהרה שפורסמה בטלגרם של הדסק הפוליטי, כחול לבן וש"ס עלו ל-8 מנדטים על חשבון הרשימה המשותפת שיורדת ל-5. רע"מ התחזקה ל-5 מנדטים, גם היא על חשבון המשותפת. 

מדובר על תזוזה של שלושה מנדטים מהאופוזיציה לקואליציה, דבר שיכול להשפיע באופן משמעותי על מאזן הכוחות בכנסת, שכן, על פי תוצאות הסקר הקואליציה הנוכחית (יש עתיד, ימינה, כחול לבן, העבודה, ישראל ביתנו, מרצ, רע"מ ותקווה חדשה) מקבלת רק 58 מנדטים, בעוד האופוזיציה הנוכחית זוכה ל-62 מושבים בכנסת לפני התיקון. לאחר התיקון, שני מנדטים מהאופוזיציה נדדו חזרה לקואליציה והשיבו את השיוויון הפרלמנטרי בגושים - 60 מול 60.