תחלואת הקורונה ממשיכה להיות גבוהה במדינות רבות ברחבי העולם גם היום (שישי), זאת שעות ספורות לפני שרוב העולם הנוצרי יציין את חגיגות חג המולד. במהלך היממה האחרונה אובחנו ברחבי העולם 978,818 מקרים מאומתים לנגיף קורונה, כך על פי הנתונים שפורסמו באתר worldometers. במקביל, וריאנט האומיקרון שוטף את אירופה במהלך הימים האחרונים, מה שהביא מדינות רבות ביבשת להטיל שורה של הגבלות בתקופת החג. 

בבריטניה נמשיכים להירשם מספרי תחלואה גבוהים, כאשר 119,789 מאומתים אובחנו במהלך היממה האחרונה ו-147 חולים קשים מתו כתוצאה מסיבוכים. וריאנט האומיקרון מהווה כיום כ-60% מתחלואת הקורונה ברחבי הממלכה. ראש עיריית לונדון התייחס לכך ואמר ל-BBC כי הגבלות חדשות הן בלתי נמנעות, שכן בלעדיהן שירותי הבריאות והרפואה בממלכה עלולים להגיע לסף קריסה. הוא אף ביקש סיוע ממשלתי בעקבות עלייה של 30% במקרי האשפוז בעיר. 

בצרפת נרשם שיא מאומתים יומי לקורונה מאז פרוץ המגפה, כאשר ביממה האחרונה נדבקו 91,608 איש. כמו כן, מתו מהנגיף כ-179 איש, באותו פרק זמן. בעקבות כך, החליטה הממשלה על ביטול אירועי השנה החדשה, בדגש על אלו ההמוניים בשאנז אליזה. ראש ממשלת צרפת, ז'אן קסטקס, הורה לבטל את מופע הזיקוקים החגיגי שנערך כמדי שנה בבירה, ובנוסף הומלץ לכלל התושבים, גם אלו המחוסנים, לבצע בדיקות קורונה טרם התקהלותם לצורך החגיגות. 

גם באיטליה נשקלים צעדים חדשים כדי למנוע עלייה במספרי הנדבקים במהלך תקופת החגים. ראש הממשלה האיטלקית מריו דראגי אף עלול להטיל חובה על המחוסנים להציג בדיקה שלילית כדי לגשת למקומות צפופים, כולל דיסקוטקים ואצטדיונים, כך דיווח השבוע היומון קוריירה דלה סרה. בדיקות שליליות עשויות להידרש גם כדי להיכנס לבתי קולנוע ותיאטראות, יחד עם חבישת מסכות בחוץ.

בהולנד נכנס לתוקף ביום ראשון האחרון סגר ארצי הדוק שצפוי להימשך לכל אורך תקופת החגים, עד ה-14 בינואר. כזכור, הולנד כבר הטילה סגר חלקי בסוף החודש שעבר, אך לאור התפשטות האומיקרון ראש הממשלה מארק רוטה אמר כי הסגר החדש הוא בלתי נמנע. 

בגרמניה נספרו במהלך היממה האחרונה 35,431 מקרים מאומתים חדשים של קורונה. בנוסף, 370 חולים מתו. 

חיסונים נגד הקורונה (צילום: REUTERS/Dado Ruvic)
חיסונים נגד הקורונה (צילום: REUTERS/Dado Ruvic)

אוסטרליה תקצר את ההמתנה לבוסטר

בתוך כך, בארצות הברית דיווחה סוכנות ה-CDC כי מעל 64.4 מיליון אמריקאים התחסנו עד כה במנת הדחף נגד נגיף הקורונה. כמו כן, מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר לשימוש את התרופה של חברת 'Merck' נגד נגיף הקורונה. התרופה הוכחה כמפחיתת אשפוזים ומקרי מוות ב-30% לאחר ההידבקות בנגיף. 

ממשלת אוסטרליה הודיעה על צמצום פרק הזמן שצריך לחכות עבור קבלת מנת הבוסטר של חיסון הקורונה, זאת בשל הקפיצה בכמות התחלואה במדינה אשר אף הביאה לביטול טיסות ולאי סדר בתוכניות הנסיעה של חג המולד. על פי ההחלטה החדשה, פרק הזמן המינימאלי שיש להמתין בין קבלת מנת החיסון השנייה למנת החיסון השלישית יעמוד על שלושה חודשים ולא ארבעה. ההחלטה תישאר בתוקף עד סוף החודש. 

בויאטנם שואפת הממשלה לחסן את כל האוכלוסיה בזריקה שלישית עד לסוף חוד מרץ. עד כה כ-62% מהאוכלוסייה בוויאטנם התחסנה בשתי מנות.

בהודו אובחנו במהלך היממה האחרונה 6,650 חולים חדשים. משרד הבריאות הודיע כי בפרק זמן זה מתו 374 חולים. על כן, מניין המתים במדינה מאז פרץ הנגיף לראשונה עומד על 479,133.