קבוצה של מחוקקים אמריקאים מהמפלגה הרפובליקנית והדמוקרטית קראה לממשל האמריקאי  להטיל סנקציות על חיזבאללה וחמאס על השימוש במגן אנושי, כך דווח הערב (שישי) ברשת טלוויזיה "אל-ערביה". 

המחוקקים כתבו מכתב לשר החוץ אנתוני בלינקן ולמזכירת האוצר ג'נט ילן והתייחסו לחוק המגן האנושי, המחייב את הממשל האמריקאי לספק דוחות שנתיים על מפרי החוק. עוד נכתב כי "חיזבאללה וחמאס השתמשו במגנים אנושיים כאסטרטגיית מלחמה והתעללו באזרחים כדי להגן על נשקם וכוחות הצבא שלהם".

החותמים על המכתב הדגישו כי הטלת סנקציות קשות נגד מפירי חוק זכויות האדם מראה לעולם את "רצינות המאבק של ארה"ב בתופעה הבלתי אנושית הזו ומעודדת מדינות אחרות להתעמת איתה". חברי הקונגרס גינו את מנהיג חמאס בעזה יחיא סנוואר וקראו להטיל סנקציות גם נגדו ונגד מנהיגי חמאס אחרים על ידי ארצות הברית והחברות בנאט"ו.

יחיא סינוואר (צילום: AFP)
יחיא סינוואר (צילום: AFP)

המחוקקים הוסיפו כי "החרם על מנהיגי חמאס יהווה צעד לקראת החרמת מנהיגי קבוצות קיצוניות, לרבות דאעש והטליבאן, על רקע השימוש שלהם במגנים אנושים. חיזבאללה וחמאס תמיד היו קרובים. שתי קבוצות הטרור היו שותפות פוליטיות וצבאיות לפני האביב הערבי של 2011 ושתיהן זכו לתמיכת איראן וסוריה. חיזבאללה מכשיר את את החמאס, מספק ייעוץ מדיני למנהיגיו ומקדם אותו". 

כזכור, ארצות הברית וממשלת קטאר הטילו  סנקציות המכוונות לרשת הפיננסית של חיזבאללה בחודש ספטמבר האחרון. לפני כשנתיים, ממשל טראמפ הטיל סנקציות על שלושה אנשי חיזבאללה, שניים מהם חברי פרלמנט בלבנון. משרד האוצר האמריקני אמר כי הסנקציות הוטלו עליהם בעקבות "מינוף תפקידם הפוליטי על מנת להקל על האג'נדה של חיזבאללה ולבצע את דרישותיה של איראן".

שני חברי הפרלמנט הם אמין שרי ומוחמד חסן רא'אד, לצד בכיר החיזבאללה ואיש ביטחון של הארגון, וואפיק סאפא, הנשוי לאחותו של המזכ"ל חסן נסראללה. סיגל מנדלקר,  תת-מזכיר האוצר למלחמה בטרור באמצעים פיננסיים דאז, אמרה כי "חיזבאללה עושה שימוש בפעילים שלו בפרלמנט הלבנוני כדי לתמרן את מוסדותיו לתמוך כספית בארגון הטרור, ולחזק את פעילותה הממאירה של איראן".