"סגרתי מעגל כפול", אומרת רב־סרן אוסי ארצי (27), סמג"דית בקורס הקצינים של צה"ל בבה"ד 1. לאחר שחזרה לבית הספר לקצינים, והפעם לתפקיד פיקודי, היא יזמה מבצע תרומת שיער של חיילות לחולות סרטן.

רס"ן ארצי שירתה במגוון תפקידי פיקוד, ובמקביל סיימה תואר ראשון במשפטים. באוגוסט חזרה לבה"ד 1, המקום שבו השלימה את קורס הקצינים - הפעם כסמג"דית."את המוטיבציה לבצע שירות משמעותי בצה"ל קיבלתי מאבא שלי, אהרון ארצי, שהיה מפקד מצ"ח", היא מספרת.

משך שנים ארוכות שהתה רס"ן ארצי לצד אמה, יפה ארצי ז"ל, שנלחמה במחלת הסרטן. "אמא שלי הייתה חולה 15 שנים. היא הלוחמת שלי, הגעתי לאן שהגעתי הרבה בזכותה", מספרת הבת. "אני מי שאני בזכותה, קשה לי לדבר גם כיום על אמא שלי בלשון עבר. היא עולם ומלואו, אחת ויחידה ומיוחדת במינה, שתמיד ידעה ליישר אותי. הכוח שלה להילחם נתן לכולנו כוחות".

לטקס הסיום של ארצי בבה"ד 1 הגיעה אמה כשהיא ישובה על כסא גלגלים. "היא הגיעה בכוחותיה האחרונים וראתה את הרגע הגדול הזה עבורה. עמדתי על רחבת המסדרים ואמרתי למפקד שלי, 'אני לא מאמינה, אמא שלי, על כיסא גלגלים, הגיעה לכאן'", היא נזכרת.
לאחר טקס הסיום יצאה רס"ן ארצי לחופשה. "הייתי יומיים עם אמא בבית, ואז היא נפטרה. היא תמיד הייתה אופטימית, ובלילה האחרון הייתי אצלה בחדר ותכננו לקום ולצאת ליום כיף. אבל לא הספקנו".

לרגל חודש המודעות לסרטן בחודש שעבר רס"ן ארצי יצרה קשר עם עמותת זיכרון מנחם ויזמה מבצע לתרומת שיער עבור חולות סרטן, ובו נתרמו 33 צמות של קצינות וחיילות.

"כל שבע צמות משלימות פאה אחת. בהסכמת אבא שלי, תרמתי גם את חמש הפאות של אמא. זה היה סיפוק עצום וסגירת מעגל כפולה. המוטו והמסר שלי הוא לחיות. אמא שלי תמיד דגלה בכך שצריך לנצל את החיים. זכיתי במשפחה מהממת, וביחד עם אבא ושני האחים הקטנים אנחנו ממשיכים קדימה. באופן אישי, אמשיך לפעול בכל דרך להעלאת המודעות ולארגן מבצעים מיוחדים".