על רקע נתוני ההידבקות האחרונים, ד"ר נדב שורק, מנהל המעבדה למיקרוביולוגיה ומחלות מתפרצות של ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד, אומר כי זן האומיקרון "דוחק את הדלתא בעולם כולו". 

על פי ד"ר שורק, "הנתונים הידועים לנו מראים על קצב הדבקה גבוה של האומיקרון, עד פי ארבעה מהדלתא. מנגד, על פי הפרסומים השונים, הוא אינו יוצר מחלה קשה יותר. אף על פי כן, מוקדם מדי להסיק כי מדובר במציאות טובה לאנושות - גם אם זן האומיקרון גורם למחלה קלה יותר אך מדביק הרבה יותר אנשים, המספרים יתקזזו ונראה עלייה באנשים עם מחלה קשה ואשפוזים. בתוך פרק זמן של שבועיים עד שלושה, נוכל להסיק מסקנות. עלינו לקוות לטוב אך לצפות לרע".

במקביל, מגן דוד אדום ממשיך להפעיל מתחמי חיסון במגוון קניונים בפריסה ארצית, כחלק מהמאבק הלאומי בנגיף הקורונה. לבקשת משרד הבריאות, צוותי מגן דוד אדום הציבו קרוואנים והקימו עמדות חיסונים אשר מונגשות לציבור הרחב – מבוגרים וילדים, במטרה לצמצם את גל התחלואה ולשמור על בריאות אזרחי ישראל.

מתחמי החיסונים פועלים בקניון איילון (רמת גן), קניון עופר השרון (נתניה), קניון עופר גרנד חיפה וקניון עופר בילו סנטר (קרייית עקרון) בימים א'־ה' החל מהשעה 10:30 בבוקר ועד 20:00 בערב ובימי שישי בין השעות 10:30 בבוקר ועד 14:00. בשבוע הבא תורחב הפעילות לקניונים נוספים. בשנה האחרונה, מאז הגעת החיסונים לישראל, חיסן מד"א למעלה ממיליון ומאה אלף מנות חיסון במגוון מוקדים ברחבי הארץ.

בתוך כך, מומחי מערך השתלות האיברים הגדול בבילינסון הודיעו כי הם ממליצים לשקול מתן חיסון רביעי למושתלי איברים, כדי להפחית את סיכויי ההדבקה בקורונה. לאחרונה פורסם בצרפת מחקר גדול בקרב 31 מושתלי איברים שחוסנו בחיסון הרביעי. תוצאות המחקר הראו ש־40% ממושתלי האיברים שלא פיתחו כלל נוגדנים לאחר החיסון השלישי, פיתחו נוגדנים לאחר החיסון הרביעי.

פרופ' מוטי קרמר, מנהל מערך הריאות בבילינסון: "החיסון הרביעי הוא חיוני למדוכאי חיסון. במרכז להשתלות איברים בדקנו את רמות הנוגדנים לאחר שלושה חיסונים וראינו של־50% ממושתלי האיברים אין רמה מספקת להגנה מפני הקורונה. נוסף על כך, התמותה אצל מושתלי איברים היא הרבה יותר גבוהה אם הם נדבקים בקורונה".