יו"ר הסתדרות האחים והאחיות אילנה כהן שוחחה הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על תקיפת האחיות שהשתתפו במבצע החיסונים בבתי הספר, הזכירה כי זו אינה הפעם הראשונה שבה מותקפות אחיות במדינת ישראל ודרשה אבטחה: "אם לא יגנו על האחיות, נורה להן לא לחסן". 

בפתח דבריה אמרה כהן כי "זה יום עצוב למדינת ישראל, לוקחים אחיות שנמצאות תמיד בחזית שולחים אותן לחיסונים וכולנו רואים מה קורה. צריך לא לשכוח שהייתה בהתחלה אלימות מילולית וטובה קררו שנשרפה. גם שם מטופל בא וגידף אותה וגידף אותה כל יום, מה זה הדבר הזה? אתם שולחים אחיות לשם? תשימו אבטחה".

היא הוסיפה: "לאור זה שלא נתנו מאבטחים בינתיים אנחנו נתנו שורה של פעולות שהאחים והאחיות יגנו על עצמם. חד וחלק. אם לא יגנו, אנחנו נורה לאחיות לא לחסן. חד וחלק. אני במפורש אמרתי ופניתי למנכ"ל משרד הבריאות – אתם שולחים אנשים? תגנו עליהם. רק לפני עשרה ימים היה יום שביתה ואנחנו מתריעים ומתריעים אבל לצערי הרב עד שלא יהיה אסון שאחות או אח יירצח, לא יגרמו לזה לקרות. מי שבא לעבודה צריך לבוא ולחזור בשלום".

על מקרי התקיפה האחרונים היא סיפרה: "זה התחיל בשבוע שעבר, האחיות של בריאות התלמיד נכנסו לחסן בחיסוני שפעת, זו הייתה רק ההתחלה. בתוך בי"ס שבאים לחסן, לא מחסנים תלמיד אחד או שניים. גם בפנים, כשהתחיל לצעוק, אמרו לאחיות כנסו פנימה תוציאו כל דבר שיכול לזהות אתכם. הוא עקב אחריה, אם האחות השנייה לא הייתה מצלמת הוא יודע את מספר האוטו שלה, יכול לעקוב אחריה. למה זה צריך להיות?".

סייעה בהכנת הכתבה: עפרי גליכמן, 103FM