שר האוצר אביגדור ליברמן אמר השבוע בדיון קבינט הקורונה על וריאנט האומיקרון כי הוא "לא רואה שזה משפיע כרגע יותר מאשר שפעת", וציין כי "עד היום בכל העולם מתו 12 אנשים, זה מה שאנחנו יודעים. כמו שאנחנו חיים עם השפעת כרגע אנחנו חיים עם האומיקרון". השר במשרד האוצר חמד עמאר, המייצג את ליברמן בקבינט הקורונה, שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, וזעם כשנשאל מדוע בחר לייצג את ליברמן בקבינט. בהמשך התייחס לסוגיית הפיצויים: "לא נפקיר אף אזרח במדינת ישראל, אבל אנחנו לא בזמן של לדבר על פיצויים".

שלום, הנתונים עולים ועדיין שר האוצר בוחר שלא להגיע לקבינט. למה?
"את חושבת שאענה על זה? את רואה אותי פחות טוב משר? אני שר במשרד האוצר, מייצג את המשרד האוצר לכן אני יושב שם. השאלה הבאה בבקשה".

זו התחושה שלך?
"זו שאלה מזלזלת, אני נמצא בכנסת 13 שנים. אני מייצג את משרד האוצר בקבינט הקורונה, עושה את העבודה שלי. שאלה לא במקום, לא מכבדת את המראיין ולא את המרואיין. אני שר במשרד האוצר לא פחות מכל שר אחר, או שבגלל שהשם שלי הוא חמד עמאר".

חשד לניחוח של גזענות?
"אם כל כתב שואל את השאלה הזו זה מוגזם. אני מבצע את העבודה שלי בצורה הטובה ביותר. אני מייצג את המשרד, ייצגתי מהקבינט הראשון ועד עכשיו. כל ההחלטות התקבלו בייעוץ עם שר האוצר ליברמן, יש חלוקת תפקידים. חזרנו על התשובה עשרות פעמים, צריך לעבור לשאלה הבאה – שאלה שיותר מתאימה לראיון".

לאחר מכן נשאל עמאר האם הוא חושב שווריאנט האומיקרון הוא כמו שפעת. על כך השיב: "הקורונה נמצאת איתנו קרוב לשנתיים, היא לא הולכת לעזוב מחר, לכן צריך לחיות איתה. לא יכולים כל יום לצאת בהצהרות חדשות ולהגיד דברים חדשים. קבינט הקורונה קיבל החלטות לא מזמן, בשבוע שעבר. אנחנו צריכים לבדוק את ההתקדמות של הנושא, לראות מה קורה במצב הנוכחי. האומיקרון מדבק יותר אבל עד עכשיו לפי כל הנתונים מהעולם ואצלנו בישראל הוא פחות קטלני ופחות אלים".

הוא הוסיף כי "ללכת להתחסן זה עוזר מאוד. 80 אחוז מהחולים הקשים לא מחוסנים. אני קורא לציבור ללכת להתחסן, לשים מסכות, לשמור על עצמו. בחיסון המטרה זה לא לשמור על עצמך, אלא גם על המשפחה".

במענה לשאלה האם הוא בעד להטיל הגבלות על לא מחוסנים אמר השר, כי "לא התקיים דיון בנושא, לא בדקנו את הנושא. אני בדרך כלל מקבל החלטות אחרי שאני שומע את אנשי המקצוע ובהתאם לשיקול הדעת".

"אני נגד כל דבר שאתה מביא בחובה, זה לא דבר בריא", ציין עמאר. אני נגד חובת חיסון אבל אני אומר לאנשים תלכו להתחסן, זה עוזר לכם. יש מעל לחצי מיליון שלא התחסנו במנה הראשונה, השנייה והשלישית. הם צריכים להבין שהם צריכים ללכת להתחסן, לחסן את הילדים שלנו זה חשוב".

לא יהיו פיצויים?
"לא נפקיר אף אזרח במדינת ישראל אבל אנחנו לא בזמן של לדבר על פיצויים. כשתגיע השעה נדון בנושא. צריך לבדוק את כל הנתונים, לראות את ההשפעה של הזן החדש על הציבור, את התחלואה הקשה, השקענו המון כספים במערכת הבריאות. סגר זה הדבר האחרון שצריך לחשוב עליו, צריך לחיות עם הקורונה".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm