החורף כאן, והרעב עולה: האם יש דרך להפסיק לנשנש בשעות הערב, במיוחד בשעות הקרות של היום? הדיאטנית המומחית של 103FM, ד"ר מאיה רוזמן, ניסתה למצוא עבורכם תשובות. 

"הרבה שואלים אותי איך נמנעים מכל בולמוסי האכילה והתקפות הנשנושים בחורף בשעות הערב", אמרה רוזמן בפתח דבריה. "למרות שאין פירות קיץ וגלידות, פחות מסעדות, ים ובילויים - עדיין משום מה יש יותר נשנושים בבית", המשיכה.

אז מה הטיפ הראשון? "קודם כל חשוב להיות שבעים פיזית, אל תגיעו לשעות הערב רעבים. אם אתם מאוד שבעים ואכלתם ארוחת ערב ענקית - תבנית של שלמה של ירקות בתנור, סיר שלם של ירקות מבושלים, סלט בגודל של משפחה שלמה וגם מנת חלבון – אח"כ אין מקום בבטן לא משנה כמה חשק יש לכם. אתם מבינים שאין איפה להכניס כבר את כל הנשנושים. כמובן שמיותר לציין שכמות הוויטמינים והסיבים התזונתיים והחלבונים בארוחה מסודרת הרבה יותר טוב מאשר סתם נשנושים", סיפרה.

"מי שמגיע בערב הביתה ואז מתחילה הנשנשת, כדאי לשים לב שאם מתחילים עם נשנוש אחד זה הרבה פעמים מקפיץ את רמות הסוכר בדם, אז הן נוחתות ובתת מודע יש חשק לעוד נשנוש. כדאי להגיע הביתה שבעים, להתארגן מראש, אם זה אומר להכין קופסת ירקות הביתה, כריך או משהו אחר", הוסיפה הדיאטנית המומחית.

מנשנשים מול הטלוויזיה (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')
מנשנשים מול הטלוויזיה (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')

גם הקור שהחורף מביא עימו הוא גורם לרצון לנשנש: "צריך לשים לב שהגוף מחמם את עצמו באמצעות אכילה, הקיבה שמתכווצת ומתכווצת וצריכה ללוש את האוכל, זה ממש כמעט כמו לעשות ספורט, זה גורם לגוף להתחמם. כדי לחמם את עצמנו בחורף הגוף מעלה את הרעב בתת מודע". אז איך אפשר להתחמם בלי סתם לנשנש? המשיכה רוזמן: "לעשות פעילות גופנית, ספורט קצר של כמה דקות או לאכול דברים חמים – מרק, שתייה חמה".

"דבר אחרון", סיכמה רוזמן, "חייבים להקפיד על לא להחזיק בבית נשנושים. מי צריך את זה? גם לא הילדים וגם לא הנכדים, הם לא צריכים את זה, גם אנחנו לא צריכים את זה. זה לא בריא לאף אחד, לא בריא לנפש של אף אחד. זה לא בריא וגורם אח"כ למחלות עלייה במשקל ותופעות שמגלים אח"כ בבדיקות דם. אם אין בבית אז פשוט לא אוכלים – בוחרים מהדברים הבריאים שיש וזה עדיף".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103FM