סיאם אבו-אשבה היא האישה שנהרגה בפיצוץ המכוניות שאירע היום (ראשון) בשכונת ג׳וואריש ברמלה. באירוע נפצעו גם בתה, אם בת 27 שנפגעה קל, ונכדתה התינוקת כבת חצי שנה שנפצעה בינוני. המשטרה פתחה בחקירה בחשד לחיסול. 

מחקירה ראשונה של המשטרה עולה כי שלוש הנשים נכנסו לרכב. מיד כשנשמע הפיצוץ הצליחה אם התינוקת לחץ את בתה הפעוטה, בעוד אמה, אבו-אשבה, שנפגעה באורח אנוש נלכדה ברכב הבוער ומצאה את מותה.

הרקע לאירוע הוא פלילי, אולם במשטרה בוחנים כיוונים נוספים. הרכב רשום בבעלותה של הקורבן, אולם לא ברור למי הייתה הסיבה או למי היה המניע לגרום למותה. גורמים במשטרה מציינים כי "מדובר באירוע חמור, בסופו של דבר הנחת מטען ברכב שבו יש סבתא לתינוקת זה הרבה מעבר לחציית קו אדום. לא צריך להיות שוטר כדי לסבור ככה, מספיק להיות אב לילדים. העובדה שהמבצעים לקחו לכאורה את הסיכון שפעוטה יכולה להיפגע פה, ולמרות הכל ביצעו את המעשה הנפשע, היא בעצם חציית קו אדום וכך צריך להסתכל על האירוע".

ההרוגה והפצועות הן ממשפחה לא מוכרת למשטרה בג'וואריש. כמו כן, משרד הרווחה מסר למעריב כי הנרצחת לא היתה מוכרת לרווחה בחמש שנים האחרונות ולפני כן היתה מוכרת, ככל הנראה על רקע כלכלי. 

חובשי מד"א מואיד ערגאן ואורן כהן סיפרו: "כשהגענו למקום הייתה המולה גדולה, חברנו לכוחות המשטרה והביאו אלינו אישה ופעוטה כשהן סובלות מחבלות בכל חלקי גופן לאחר שנפגעו מהדף הפיצוץ. העלינו אותן במהירות לאמבולנס ופינינו אותן לבית החולים תוך מתן טיפול רפואי כשמצבן בינוני וקל. אישה שנמצאה מחוסרת הכרה בתוך הרכב הייתה ללא סימני חיים ומותה נקבע במקום".

אישה נהרגה בפיצוץ רכב ברמלה (צילום: דוברות כבאות והצלה)
אישה נהרגה בפיצוץ רכב ברמלה (צילום: דוברות כבאות והצלה)

בעקבות הפיצוץ עלו באש שני כלי רכב פרטיים שנשרפו כליל ומבנה מגורים סמוך ניזוק מהשריפה. במקום עשן סמיך שעלה לדירות ונשקפה סכנה לבלוני גז שנמצאים במקום.

שלושה צוותי כיבוי וחילוץ בפיקודו של רב רשף ניסים אליעזר הגיעו למקום והחלו בפעולות לכיבוי השריפה ובמקביל ביצעו סריקות בבניין הסמוך אשר מלא בעשן. הושגה שליטה על האירוע וחוקר דליקות פתח בחקירת נסיבות הפיצוץ. 

כאמור, המשטרה פתחה בחקירה לבחינת הרקע והנסיבות לפיצוץ הקטלני בחשד כי מדובר בחיסול. חבלני המשטרה מבצעים כעת סריקות במקום, לצד איסוף ממצאים בזירה על ידי חוקרי המז"פ. 

פיצוץ רכב ברמלה (צילום: דוברות כב''א)
פיצוץ רכב ברמלה (צילום: דוברות כב''א)

יו"ר נעמת, חגית פאר, אמרה ל"מעריב" בעקבות הפיצוץ ברמלה בו נרצחה אישה: ״האלימות היא מחלה ממארת שמתפשטת בחברה הישראלית - בכל המגזרים והקבוצות. נשים הן כמובן מהראשונות להיפגע ואנו רואות זאת גם במקרי אלימות במשפחה שאחריהם אנו עוקבות ביומיום. לא בטוח שזה המקרה הזה וייתכן שמדובר באישה שנקלעה למקום הלא נכון ברגע הלא נכון וזה הספיק לרוצחים בכדי שתשלם על כך בחייה. מה שבטוח הוא שישראל הופכת לחברה אלימה - בראש ובראשונה כלפי נשים ולא רק״.