תחלואת הקורונה בישראל המשיכה לזנק גם במהלך סוף השבוע האחרון, עם מעל 700 מקרים מאומתים חדשים. במקביל, עוד ועוד יישובים בארץ חדלו להיות ירוקים. על פי החלטת הממשלה, ביישובים אדומים וכתומים, בהם קיימת תחלואה רבה, יתקיימו הלימודים בכיתות ז' עד י"ב מרחוק ולא בתוך בתי הספר, בכיתות בהן שיעור החיסוניות מפני הנגיף עומד על פחות מ-70%. יו"ר ארגון המורים העל יסודיים רן ארז, הביע את דעתו על כך בריאיון אצל ענת דוידוב בתוכניתה "איפה הכסף?" ב-103FM. 

בפתח דבריו אמר כי מערכת החינוך חייבת לפעול. "אנחנו חייבים לתת לתלמידים מסגרת חינוכית וסדר יום. אם היא תפעל באופן פיזי בבית הספר או בלימודים מרחוק זה כבר עניין למומחים במערכת הבריאות", ציין. "העבודה הפיזית פרונטלית עם תלמידים הרבה יותר יעילה ויותר קלה - גם לתלמיד וגם למורה. אבל לסגור בתי ספר ולא להפעיל אותם לפחות בזום זה לא טוב", הוסיף. 

עוד אמר: "אם אין ברירה ויבואו מומחים רפואיים ויגידו שזה מה שצריך לעשות, ההשכלה שלי היא לא רפואית ולכן אני לא יכול להתווכח איתם. אני רק יכול לומר לך והמאזינים שלימוד פיזי הוא הרבה יותר טוב, יעיל, קל לתלמיד וקל למורה - לכן הוא עדיף. כל דבר אחר זה תלוי במה שיגידו המומחים".

"עדיף ללמוד בזום מאשר שבית הספר יהיה סגור", קבע ארז והוסיף, "עדיף ללמוד בזום מאשר שאנחנו נהיה חולים. אף אחד לא יכול לדעת כיצד המחלה הזו תתפתח, צריך לפעול על פי מה שאומרים לנו המומחים הרפואיים". 

כשנשאל מהו מצב התחלואה במערכת החינוך, השיב ארז: "בחינוך העל יסודי שעליו אני אחראי יש כ־66 אחוזים מהתלמידים מחוסנים או כאלו שהחלימו מהמחלה. זה עדיין לא מגיע ל־70 אחוזים, אם כי כשמדברים על ממוצעים יכולים להיות מקומות עם 80 אחוז של מחוסנים לעומת 40 אחוזים. לכן קשה לדעת בדיוק מה קורה בכל בתי הספר. אני לא יכול לומר לך את הנתונים האלו, אני רק יודע מתוך הנתונים ממשרד החינוך שמדובר במספר חולים הולך וגדל והדבר הזה משפיע על כיתות שלמות שנכנסות לבידוד".

עוד אמר בהקשר זה: "מורה לא יכול להיכנס לבית הספר אם הוא לא מחוסן או לא עושה בדיקות כל שבוע. מאידך, תלמיד בן 18-15 לא חייב, לא בזה ולא בזה. זה נראה לי מוזר מאוד. צריך לדרוש מכל מי שבא למקום ציבורי, כמו בית ספר או קניון, להיות או מחוסן או שנבדק ומוכיח שהוא בריא - זה דבר ראשון. אני לא מבין למה עושים הנחה לתלמידים ולא דורשים מהם חיסון או בדיקה". 

בהמשך, התייחס יו"ר ארגון המורים לחיסונים בבתי הספר ולאלימות שהופנתה נגד אחיות מחסנות. "אני חושב שהענישה צריכה להיות הרבה יותר חמורה, אנחנו מדברים על עובדי ציבור. גם המורים, האחיות והרופאים הם עובדי ציבור", קבע. "הפעלת אלימות נגדם צריכה להביא שניים שלושה אנשים לבית הסוהר למען יראו וייראו. כתב אישום, תלונה במשטרה וענישה חמורה". 


סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm