חבר הכנסת יואב קיש (הליכוד) שוחח הבוקר (שני) עם ניסים משעל וענת דוידוב ב-103FM והתייחס למלחמות הפנימיות בתוך מפלגתו: "אני לא חושב שנתניהו נלחם בכולם, להפך, הוא מייצג את כולנו ומוביל את מחנה הימין הלאומי בתקופה מאוד מורכבת וקשה". אחריו עלה לשידור ליאור מאירי מהליכודניקים החדשים, שתקף: "כשביבי נתניהו אומר שמאל הוא מתכוון גם לליברמן, לנפתלי בנט, לכל מי שלא מנשק את אחוריו של ביבי נתניהו".

קיש זעם בפתח הראיון, ואמר על הליכודניקים החדשים, כי "מדובר בסוס טרויאני שהשמאל הפעיל. אני מכיר אותם שנים רבות. התחילו כתנועה כביכול שלא לקחה פוזיציה מדינית אלא רק לשפר את התנאים של מעמד הביניים וקיבלו תמיכה לגיטימית, בשלב מסוים חלק מהמנהיגים שלהם הצהירו שהם נגד הליכוד בצורה ברורה".

קיש התייחס להחלטת בית הדין כי הם יהיו חברים במפלגה, ואמר כי "אלף איש הורחקו על פעילות נגד הליכוד. יש עוד כמה אלפים בודדים שלגביהם השאלה היחידה שבית הדין שאל היא - האם הם הולכים לחפש כל אחד ואחת או שנותנים להם התרעה גורפת ומי שיבקש, יתנהל לגביו בירור. אני חושב שברגע שאתה עוסק במספרים כאלה אתה לא יכול לעסוק בכל אחד. התנועה הזאת נגד הליכוד בצורה מוצהרת אומרת שתפעל להפיל את הליכוד ונתניהו, לא נכניס סוסים טרויאניים".

לדבריו, זה לגיטימי שהם לא יצביעו בעד נתניהו לראשות הליכוד, "יש בליכוד אנשים שהם ליכודניקים שאומרים אנחנו נגד נתניהו אני לא שם אבל זה לגיטימי כעמדה דמוקרטית. אבל לא לגיטימי לומר אני איש מרצ, איש שמאל מובהק".

כשנשאל מה יש ליו"ר האופוזיציה נתניהו נגד ישראל כ"ץ, השיב קיש: "אני לא יודע, באופן כללי הגיעו למספרים של כמה אלפים זה משמעותי. הם מנסים להגיד לאנשים מסוימים אנחנו נתגייס כמחנה לעזור לך. אותו בן אדם, אני לא יודע אם זה ישראל או לא, אבל יש ח"כים אחרים שאולי מושפעים מהדבר הזה. אני לא מושפע ולא רוצה מהם קולות כי הם לא אנשי קולות".

על חוק ברקת אמר: "אני חושב שזה טיימינג רע מאוד, האופוזיציה צריכה להיות מאוחדת ולא לפעול כנגד התנועה. אבל עקרונית ניר ברקת משתמש בכסף שלו בעיניי בצורה לא ראויה בשביל להשפיע על תמיכת אנשים כאלו ואחרים בליכוד מוציא מיליונים רבים, בין אם בכנסים ובהפעלת קול־סנטר, לשלם משכורות".

"יש בחוק הרי כשאנחנו בפריימריז החוק לא מאפשר להשתמש בכסף פרטי, יש הגדרה כמה כסף מותר. בתקופה שאן פריימריז יש למעשה לקונה או לא לקונה שאדם יכול רק מכספו, אתה לא יכול לקבל תרומות. כשמגיע מיליארדר, ברוך השם אני מאחל לו הצלחה עסקית שיהיה לו לבריאות, אבל כשמגיע מיליארדר הפעם זה ברקת ומחר זה יכול להיות מישהו אחר שמשתמש בכסף שלו בצורה כל כך משמעותית ודרמטית, בונה מנגנון שלם שנשען על כסף אישי שלאנשים אחרים אין את היכולת הזאת, יש פה טעם נפגם".

"עשיתי כל מה שיכלתי שנתניהו לא יהיה רה"מ"

בהמשך עלה לשידור ליאור מאירי מהליכודניקים החדשים, קיש תקף: "אני לא מדבר איתו, הוא הודח, האיש שקרן ונוכל. לא רוצה לדבר איתו, תעלו אותו אחריי, אני לא נשאר על הקו".

"מצחיק שמי שקורא לי נוכל זה מי שנכנס עם הקולות של הליכודניקים החדשים לכנסת, ואחרי דקה הפך את עורו. יש בדאטה בייס שלנו 12-10 אלף איש", אמר מאירי.

בהמשך, התייחס מאירי לסיבה שראש המפלגה נגדם: "מאיפה שאני מסתכל אין דבר שיותר מפחיד עסקנים מושחתים מאשר חבורה של אנשים פשוטים ורגילים ואידיאליסטים שגילו את כוחה של התאגדות ופעילות פוליטית נחושה".

כשנשאל האם הם מגיעים מהשמאל, השיב: "לא. כשביבי נתניהו אומר שמאל הוא מתכוון גם לליברמן, לנפתלי בנט, לכל מי שלא מנשק את אחוריו של ביבי נתניהו". לדבריו, מהיום שהתפקד לליכוד הצביע למפלגה, גם כאשר נתניהו היה בראשותה: "עשיתי מה שיכולתי כדי שהוא לא יהיה בראש".

"יש פה מאבק פנים ליכודי שלא קשור אלינו ,שמי שרוצה להיות יו"ר הליכוד ואינו ביבי מבין שהוא יצטרך את הקולות של הליכודניקים החדשים", הוסיף. בסיום דבריו אמר כי יתבע את קיש במידה ויסיר את החסינות שלו.

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm