בית המשפט גזר היום (שני) שנתיים מאסר על לירז נתן, הסייעת בגן הילדים של כרמל מעודה. בנוסף לכך, היא תרצה כשישה חודשי עבודות שירות ותשלם כ-5,000 ש"ח פיצוים. נתן, תתחיל לרצות את העונש בחודש פברואר הקרוב, זאת לאחר שהורשעה בחודש אפריל האחרון בשמונה אישומים של תקיפת הילדים בגן, שבעה מתוכם תקיפת קטין על ידי אחראי.

בין היתר, היא העמידה פעוטה שעות ארוכות מול הקיר בלי יכולת להיתמך תוך שהיא גם מונעת ממנה ארוחת בוקר, הניחה את רגליה על פעוטה, הצמידה את גופה למזרן וסטרה על ידה; בסעיפים אחרים מוזכרים אירועים של גרירת פעוטות, הטחות, הושבה בחוזקה על כיסאות כשגב חולצתם מולבש על משענת כיסא כדי למנוע מהם לזוז.

עו"ד איריס פיקר סגל מפרקליטות מחוז מרכז שניהלה את התיק, מסרה בתום הדיון: "הנאשמת הפרה את האמון שנתנו בה ההורים, כאשר הפקידו בידיה את היקר להם מכל, ילדיהם הקטינים, ובמקום לדאוג להם ולטפח אותם, תקפה אותם בהזדמנויות שונות". 

יוסי חברה אבא לילדה מהגן וממנהלי מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך: "לצערי מראש הגענו לפה בידיעה שהעונש שייגזר על לירז תפארת נתן אינו עונש מספיק חמור לעומת מה שהיא עשתה לילדים שלנו. אסור לשכוח את מה שהיא עשתה ואיפה היתה. היא יד ימינה של המתעללת הגדולה כרמל מעודה ומראש לירז היתה צריכה להישפט על התעללות ולא תקיפה. כבר שנתיים שהיא חופשיה כמו כל אדם נורמטיבי ולפחות כעת היא תהיה איפה שהיא אמורה להיות, מאחורי סורג ובריח".

מוריה קואליו, אמא לילד בגן: "אני לא יכולה לשמוח בשום צורה מהגזר דין הזה. כמובן זה שהיא נכנסת סוף סוף לכלא זה המון אבל לא מספיק. מי שחושב שפה זה נגמר זו טעות. החיים שלנו זו התמודדות יומיומית.. הילדים שלנו בקריסה. הבן שלי שנתיים אחרי ואנחנו שוב רואים החמרה, מצייר ציורים מאותה התקופה, מוציא אגרסיות בלי סוף וזה פשוט לא נגמר".

כאמור, נתן עבדה כסייעת בגן הילדים של כרמל מעודה שהורשעה כזכור, ב־18 סעיפים של התעללות ו-35 סעיפים של תקיפת פעוטות, החלה לרצות את עונשה - 9.5 שנות מאסר בכלא נווה תרצה בסוף חודש ספטמבר האחרון. בנוסף, נקבע כי מעודה תפצה את עשרות נפגעי העבירה בסך 400 אלף ש"ח. "הפיצוי יחולק שווה בשווה בין עשרת נפגעי העבירה, כך שכל נפגע עבירה יקבל פיצוי בסך של 40 אלף ש"ח", נכתב בגזר הדין.