כמה אינדיקטורים כלכליים שפורסמו אתמול ממחישים את עוצמת המשק הישראלי ב־2021. מנתוני חברת ויזה כאל על הפעילות בכרטיסי האשראי - אינדיקטור מוביל לחוסנו של המשק, התברר כי היקף הרכישות בכרטיסי אשראי גדל ב־19%, לשיא של 410.3 מיליארד שקל.

עוד עולה מהנתונים כי הרכישות באונליין ובעסקאות טלפוניות גדלו ב־16% ל־380.1 מיליארד שקל. בשנת 2021 חלה ירידה של 1.1% בגובה העסקה הממוצעת, וזו עמדה על 222 שקל. גובה העסקה הממוצעת בחו"ל גדל ב־16%. הענף הבולט ביותר בגידול מחזורי העסקאות היה ענף התעופה והתיירות, ובזכות פתיחת השמיים זה גדל ב־119%.

על פי אומדני מנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, היצוא ב־2021 צפוי להסתכם ב־135־140 מיליארד דולר, גידול של 20% לעומת אשתקד. לראשונה, יצוא השירותים עולה על יצוא הסחורות וזאת בזכות ההייטק.

הסקטורים המובילים ביצוא הסחורות; מיכון ומכשור אלקטרוני, מוצרי תעשיות הכימיקלים והתרופות וציוד אופטי ורפואי. מדינות היעד המובילות ליצוא: ארה"ב, סין, הולנד, תורכיה וגרמניה.

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי: "כלכלה יציבה וצומחת היא זאת שמאפשרת עמידה באתגרים רבים. מערכי הליווי והסיוע של מנהל סחר חוץ יובילו גם ב־2022 את פעילות קידום היצוא ומשיכת ההשקעות הזרות לישראל".

על פי נתוני חברת המחקר דן אנד ברדסטריט, ישראל הייתה ב־2021 מהמדינות המובילות בעולם בצמיחה כלכלית, והציגה גידול של 7% לעומת הממוצע העולמי העומד על 5.9%. עוד עולה כי הכלכלה העולמית ספגה התכווצות של 3.5% בשנת 2020.

אפרת שגב, סמנכ"לית דאטה ואנליזה בדן אנד ברדסטריט: "המשק העולמי כולו, והישראלי בפרט, הציגו בשנת 2021 שיפור במדדים הכלכליים והעסקיים. ענף ההייטק, שהשפיע משמעותית על הנתונים הטובים שהמשק הישראלי הציג, ממשיך להיות קטר הצמיחה העיקרי שלו. המשימה העיקרית של הממשלה והחברות בענף תהיה לראות איך לאפשר לצמיחה הזו לחלחל לשכבות נוספות, ובכך לתת מענה הן למצוקת העובדים ההולכת וגדלה, הן לסייע לצמצום הפערים המתרחבים באוכלוסייה".