ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס הבוקר (שלישי) בראיון בכאן ב' לנתוני התחלואה ולהתפשטות האומיקרון בישראל. בנט הזהיר כי "אנחנו הולכים להתפשטות בסדר גודל שטרם ראינו בישראל". לדבריו, "ההדבקה תקרה, דחינו, אבל אי אפשר למנוע".

"האמיקרון הוא שונה מכל מה שהכרנו, שובר את כל השיאים, הרבה אנשים יידבקו", אמר בנט בראיון עם דב גילהר. "החיסונים לא לגמרי מונעים הדבקה אבל מצמצמים דרמטית את התחלואה הקשה". 

כשנשאל על מצבה של בתו, שנדבקה באומיקרון, השיב: "מיכלי בסדר גמור. כולנו בבידוד, זו חוויה שהרבה משפחות יעברו בשבועות הקרובים כי האומיקרון ידביק הרבה אנשים. היא מרגישה טוב, לומדת בזום. היא כנראה נדבקה מחברות שלה, לא עקבתי אחרי החקירה האפידמיולוגית. אני רגוע כי מיכל חוסנה באופן מלא. יש נטייה להרגיש אס"ק אבל זה לא. בעולם יש עלייה משמעותית באשפוזים, כולל של ילדים. אני מצפה מההורים שיגנו על הילדים".

נפתלי בנט וג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
נפתלי בנט וג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

בהתייחס לאפשרות של הטלת סגר, אמר: "המטרה שלי זה להימנע ככל האפשר מסגרים. בגל הדלתא חטפתי לא מעט ביקורת. נהיה במצב מאוד מאתגר מבחינת רף הספיקה של בתי החולים אבל נוכל לצלוח את זה. בשיא הגל, אני ממליץ למבוגרים להימנע מלהגיע למקומות הומי אדם גם אם זה מותר. אני שם מול עיניי מצפן של מקסימום בריאות ומקסימום כלכלה. נעשה מה שנכון, אני לא רוצה לצאת בהצהרות כי זה מורכב".

בנט ציין עוד כי הוא לא תומך בהטלת סגר על לא מחוסנים: "אני לא מאמין בלהטיל קנסות על מי שלא התחסן. היום אנחנו סוגרים את נהלי הבידוד. מציגים לי קו שאומר שמי שמחוסן בגדול יוכל להסתובב גם אם נחשף לחולה. מי שרוצה להמשיך בחייו, אני ממליץ לו להתחסן ולא רק מהסיבה הזו".

על נסיעת בני משפחתו לחו"ל, בניגוד להמלצתו להישאר בארץ, אמר: "משפחת בנט פועלת לפי הכללים. עושים פה עוול לגילת שלא מגיע לה כי היא כל כך טובת לב. היא נלחמת כדי לשמור על קצת נורמליות במשפחה ואני גאה בצורה שהיא מתנהלת. משפחת בנט פעלו בדיוק לפי הכללים שחלים על משפחת לוי מראשון לציון, בדיוק אותם חוקים. באתי לכנסת אתמול מכיוון שנתניהו גרר אותי לכנסת למרות שהוא יודע שזה יכול להדביק עוד עובדים בכנסת".

נושא נוסף שאליו התייחס ראש הממשלה בראיון היה שיחות הגרעין בווינה והתעצמותה של איראן. "חד משמעית אנחנו לא צד להסכם בווינה, אם הוא יקרה. יש לנו מערכת יחסים טובה ביותר עם האמריקאים. הם עונים לי בלי בעיה, זה היה פייק ניוז. החזרנו את ישראל ממדינה של מפלגה אחת למדינה ששתי המפלגות תומכות בה. לפעמים יש חילוקי דעות ואם יש צורך לא אהסס להתעמת. יש דברים שאנחנו מודאגים מהם, לכן הנשיא ביידן שלח את סאליבאן לארץ והיו פגישות פרודוקטיביות. לא נבקש אף פעם רשות להגן על עצמנו".

נתניהו טוען שאתה צריך אישור מוושינגטון לכל מהלך.
"גם פה נתניהו אומר דברי הבל ולא אכפת לו לגרום נזק למדינה. אנחנו לא צריכים אישורים מאף אחד, כל אחד שעיניו בראשו רואה את היקף הפעולה שלנו בחודשים האחרונים".

מפקד חיל האוויר אמר שהוא יכול מחר להשמיד את מתקני הגרעין של איראן. הראיון הזה היה על דעתך?
"אני מאוד מעריך אותו, מציע לכולנו לדבוק ב'אמור מעט ועשה הרבה'.

כשהתבקש להתייחס לנושא הפוליטי, הבהיר בנט כי הוא מתכוון לקיים את הרוטציה ולכהן כשר בממשלה בראשות לפיד. "לחצתי יד ללפיד ואני מתחייב לקיים את הרוטציה, כולל הכל. אני מאמין במהלך שעשינו", הסביר.

בתוך כך, הוא לא חסך ביקורת מחה"כ מאזן גנאים (רע"מ), שהלך לבקר את השייח' ראאד סלאח לאחר שחרורו מהכלא. "יש לי כלל, אני אומר לראשי המפלגות: אנחנו יכולים שכל אחד יתחנף לבייס שלו, ההוא ימשוך שמאלה וההוא ימינה והעסק יתפרק. ויש אפשרות אחרת. אני לא סוטה מערכיי, אבל השאלה היא במה אנחנו מתמקדים. מה שגנאים עשה זה חמור, אבל אני מעדיף שנעשה דברים ולא נריב".

מאזן גנאים (צילום: הדס פרוש , פלאש 90)
מאזן גנאים (צילום: הדס פרוש , פלאש 90)

מהליכוד נמסר בתגובה לראיון של בנט: "באפס מאמץ ובאפס החלטות: בנט ממשיך ״לפרשן״ בענייני קורונה במקום לקבל החלטות - גם להציל חיים וגם לתת סיוע כלכלי לעסקים ולאזרחים - כפי שאנחנו עשינו. בנט קיבל מנתניהו מדינה נקייה מקורונה שדורגה במקום ה-5 בעולם והיום הוא הצליח לדרדר אותנו למקום ה-21. הוא מזגזג בכל נושא חיוני בקורונה ונכשל כישלון חרוץ במבצע חיסון הילדים. בנט ממשיך ״להכיל מתים״, לסכן חיים ולפגוע כלכלית בעסקים ובאזרחים - עם 0 החלטות, 0 הצלחות ו-0 הישגים".