עימות במליאה: נדחתה בשבועיים ההצבעה על הצעות החוק של חברי הכנסת יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) ושל חבר הכנסת משה טור פז (יש עתיד) לפיהן רבני ערים יוכלו לבצע הליכי גיור. חברת הכנסת יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), תקפה במהלך נאום הצגת החוק את הרב לאו שהתנגד למתווה ועוררה סערה. 

"הרב הראשי לישראל שכח שהוא עובד ציבור ומקבל משכורת מהציבור, הוא איבד את זה. האולטימטום שהציב לממשלה לפיה אם לא ימנו את מי שהוא רוצה לתפקיד ראש מערך הגיור הוא לא ימלא את התפקיד - לא יקרה", אמרה. 

"אני פונה לשר הדתות - זה כבר מקרה שני. לפני זה היה הרב הראשי יצחק יוסף שיצא נגד הממשלה וחוקיה. עכשיו זה הרב לאו. אני דורשת להתחיל הליך הדחה שלו - זה לא ייתכן דבר כזה, שכל אחד ידע את מקומו", הוסיפה.

בהמשך תקפה מלינובסקי את הח"כים מהמפלגות החרדיות: "אתם מצליחים להפתיע אותי כל פעם מחדש, אבל פה זה עובר כל גבול. השילוש הקדוש של בורות, טיפשות וגזענות צועק לשמיים. אתם שכחתם שהדת היהודית לא שייכת לרב כזה או אחר, שכחתם מאיפה באתם, שכחתם מה השורשים שלכם, אתם חושבים שיש לכם מונופול על יהדות - תם הטקס. זה לא יקרה יותר".

"אתם מתעללים בנישואין, בגיור ובנשים ואנו נעשה לזה סוף ונחזיר את היהדות לעם ישראל. אם אתם מחפשים תורת הגזע ודם נקי אל תכניסו אותנו לדבר הזה", אמרה. במהלך חילופי הדברים ח"כ פרוש קרא לעברה של מלינובסקי: "שיכורה", ואילו ח"כ גפני קרא לעברה: "תסתמי את הפה". 

יוליה מלינובסקי (צילום: דני שם טוב, נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
יוליה מלינובסקי (צילום: דני שם טוב, נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

חברי כנסת רבים צעקו וקראו קריאות גנאי. ח"כ מלינובסקי צעקה לעבר ח"כ גפני: "תישאר בגטו שלך". בתגובה לכך אמר ח"כ שלמה קרעי (ליכוד): "אתכם ישליכו לפח האשפה של ההיסטוריה ואנו נמשיך לנצח נצחים".

בעקבות סיכום של ח"כ מלינובסקי עם השר מתן כהנא אמרה חברת הכנסת: "הממשלה התחייבה לפרסם תזכיר חוק ממשלתי תוך שבועיים על פי ההסכמים הקואליציוניים ואז החוקים הפרטיים יוצמדו לחוק הממשלתי".

בסוף דבריה אמר ממלא מקום היו"ר, ח"כ מנסור עבאס: "נאמרו דברים חמורים. זה לא ראוי להשמיץ חברת כנסת גם אם יש מחלוקת קשה". בזמן דברי היו"ר ח"כ מאיר פורוש החל לצעוק שיכורה לעבר ח"כ מלינובסקי והוא הוצא מהמליאה בליווי סדרנים.