חבר הכנסת יובל שטייניץ (הליכוד) שוחח היום (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד בתכניתם ב-103FM והגיב על הפגישה שנערכה בין שר הביטחון בני גנץ לבין יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, בביתו של גנץ. "בימים האלה אין ממשלה בישראל, יש אוסף של שרים, אין בעל בית בממשלה", תקף השר לשעבר.

שטייניץ הסביר את עמדתו בכך ש"רק לפני חודשיים שלושה אמר ראש הממשלה נפתלי בנט 'לא רק שלא אנהל מו"מ עם אבו מאזן אלא לא אפגש איתו כל עוד הוא מגיש בקשות לבית הדין בהאג להעמיד לדין קצינים וחיילים על פשעי מלחמה'. זה מה שהוא אמר, כל עוד אבו מאזן לא מושך את הפנייה להאג. ואז גנץ מארח אותו בלבביות תאצלו בבית? שאלה לגנץ, האם אפשר להבין שאבו מאזן מושך את הבקשה שלו להעמיד לדין את גנץ עצמו כפושע מלחמה? יש הבדל בין פגישה במעון רשמי לבין אירוח בבית, שזה נחשב הרבה יותר אינטימי וידידותי. יש הבדל בין אבו מאזן וערפאת של לפני 15-10 שנים להיום, וזה ההליכה ולנסות להאשים את חיילי וקציני צה"ל על פשעי מלחמה. כשאבו מאזן עשה את זה, אמרנו אז שזו שבירת כלים ובנט אמר את זה. נראה שזה יותר מאחורי הגב".

עוד הוסיף חבר הכנסת: "הממשלה מקבלת החלטה לחסן ילדים בבתי הספר בהובלת רה"מ, ושאשא ביטון עושה הכל לשבש את החלטה. לכן בניגוד לחיסוני מבוגרים שהיינו ראשונים בעולם, בחיסון ילדים רוב המדינות שהחליטו על חיסון ילדים עברו אותנו מזמן. לא ראיתי עוד ממשלה כזו, זו נראית ממשלה ללא יד מכוונת, החלטות לא מתבצעות, היינו מקום ראשון בעולם בשיעור ההתחסנות לפני תשעה חודשים, היום אנו אחד המקומות האחרונים".

על התפשטות זן האומיקרון של נגיף הקורונה טען שטייניץ: "מה שברור - בחודשים הקרובים הולכת להיות פה קטסטרופה, מצב קשה ביותר, והממשלה, גם בגלל פחד ממתנגדי חיסונים וכל מיני קבוצות בשמאל, לא מסוגלת לבצע כמעט שום דבר כדי להקטין את ממדי ההידבקות והסכנה. הגיע הזמן להחיל חובת חיסונים בחוק, זה לא אומר שאין מקום לוויכוח או שמחסנים מישהו בכוח, אך נותנים קנס או מטילים סגר סלקטיבי".

לדבריו, הלא מחוסנים מבחירה, גוזרים על ישראל את המשך המגפה: "בגללם אין לאנשים מקומות בבתי חולים, החיים שלנו משובשים, קשישים לא יכולים לראות בני משפחה. הממשלה זהו, אם הייתה מצליחה לשמור על התנופה של החיסונים כמו בימי בנימין נתניהו, לא היה צורך בכל זה".

בנוסף, הוא התייחס לדבריו של חבר הכנסת דודי אמסלם על שופט בית המשפט העליון דוד מינץ, לאחר שהאחרון דחה את הערעור אותו הגיש חבר הכנסת: "אני לא שמעתי את כל הדברים, מותר לבקר בחריפות את ביהמ"ש העליון ושופטיו, בחריפות אך לא בגסות. לא שמעתי את הדברים. שמעתי עכשיו את הדברים, הסגנון לא ראוי בעיניי, את התוכן אני מבין".

"נכון שזה לא עניין שמפריד דווקא בין שמאל וימין אך בפירוש מפריד בין ממשלה לאופוזיציה, כששר מסרב למנות את מה שאושר בדירקטוריון,בפירוש עניין הפרלמנט כמי שמבקר את הממשלה. מוטב שלכנסת יהיו כלים יותר חזקים. לצערי זו הנורמה וודודי פעל לפי הנורמה המקובלת בישראל, הייתי מעדיף שלא בכל דבר נפנה לביהמ"ש העליון הוא לא צריך לפסוק בכל דבר אלא רק בעניינים מסוימים", סיכם שטייניץ.