לאחר פרשת שטרן: שר החוץ ויו״ר יש עתיד, יאיר לפיד הגיש היום (רביעי) את מועמדותה של ד"ר רות קלדרון לתפקיד יו״ר הסוכנות היהודית. לפיד מסר: "ד"ר רות קלדרון היא דמות מופת שתייצג אותנו בסוכנות היהודית מתוך הכרות עמוקה עם ההיסטוריה היהודית ואתגרי העתיד״.

ד"ר קלדרון היא אשת חינוך ותרבות ממובילות 'ההתחדשות היהודית'. למדה תואר ראשון במכללת אורנים, במקרא, פילוסופיה ומחשבת ישראל.
תואר שני ודוקטורט בחוג לתלמוד באוניברסיטה העברית בסיפורת התלמוד. כמו כן, ייסדה וניהלה במשותף את בית המדרש "אלול" בירושלים ואת 'עלמא, בית לתרבות עברית' בתל אביב.

בנוסף, היא ערכה והגישה את תכנית 'החדר' ללימוד מקורות בטלויזיה, וכתבה ספרים המנגישים את התלמוד לציבור הכללי. כיום קלדרון היא נשיאת 'עלמא' ואשת סגל בכירה במכון 'מנדל' למנהיגות.

בין המועמדים שנותרו במרוץ לתפקיד: שרת התפוצות לשעבר, המועמדת מטעם שר הביטחון בני גנץ - עומר ינקלביץ; יוזמת ויו"ר הדירקטוריון של בית התפוצות, רעיית ח"כ יולי אדלשטיין, אירנה נבזלין; ח"כ לשעבר דני דנון, שכיהן כשגריר ישראל באו"ם; אלוף (במיל') וח"כ לשעבר עוזי דיין; ושגריר ישראל בארה"ב לשעבר מייקל אורן; ומועמדים נוספים.

כזכור, הוועדה הבוחרת את יו"ר הסוכנות היהודית החליטה על דחיית הבחירות לאחר פרישתו של השר אלעזר שטרן מהמרוץ. שטרן פרש מהמרוץ בעקבות הסערה שעוררו דבריו, לפיהם גרס תלונות אנונימיות שהגיעו אליו במסגרת תפקידו כראש אגף כוח אדם בצה"ל.