בשיאו של לילה לבן בכנסת, האופוזיציה הצליחה להפיל הלילה (חמישי) את אחד מהחוקים שהובילה הקואליציה בשבוע האחרון בכנסת. ח"כ גדי יברקן מהליכוד הסתתר בספסל האחורי ברכבו של ח"כ יואב קיש בחניון הכנסת, ורגע לפני שהחוק עלה להצבעה, הגיע למליאה כדי להשתתף בה. ההצעה שעלתה להצבעה היא תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2017 ו-2018, והיא נפלה בתיקו של 48 חברי כנסת שתמכו בה לעומת 48 חברי כנסת שהתנגדו לה. לאחר ההפסד, הקואליציה משכה שני חוקים ולא קיימה עליהם הצבעה כמתוכנן מחשש להפסדים נוספים.

לפני ההצבעה, נשמעו טענות באופוזיציה על כך שיו"ר הקואליציה, ח"כ עידית סילמן, "שיקרה", כלשונם והובילה להפרת קיזוז של ח"כ אלכס קושינר מישראל ביתנו עם ח"כ אתי עטיה מהליכוד שאביה מת אמש, ולמרות זאת הפסידה בהצבעה. ח"כ קיש צייץ בטוויטר בתגובה כי "אכלו את הדגים המסריחים וגורשו מן העיר".

בקואליציה הבינו עוד קודם הגעתו הפתאומית של ח"כ יברקן כי אין להם רוב היות ולא היו מתואמים עם הקיזוזים שסגרו עם האופוזיציה. יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון שהציג את הצעת החוק ניסה למשוך זמן רב עד לרגע ההצבעה וחברי כנסת מהקואליציה הוקפצו באישון ליל מבתיהם, חלקם מתל אביב. אך לבסוף הקואליציה הפסידה.

מדובר בהצעת חוק שמטרתה להאריך בשנה את תוקפה של הוראת המעבר שנקבעה בחוק ההסדרים לשנים 2017 2018. התיקון לחוק הפצת שידורים קבע כי ספקי תוכן שהם פלטפורמות להפצת שידורים ברשת האינטרנט יוכלו לקבל ללא תשלום את שידוריהם של ערוצי טלוויזיה מסוימים המופצים במערך "עידן פלוס". במסגרת תיקון זה, נקבעה הוראת מעבר שאמורה לפקוע ב-1 בינואר 2022, שקבעה כי בתקופת המעבר חלק מהגופים המשדרים במערך "עידן פלוס" - שהם ערוצי טלוויזיה רשת, קשת ותאגיד השידור הציבורי - רשאים לגבות תשלום מספקי תוכן באינטרנט המעבירים את שידוריהם נוסף על התשלום שמשולם לבעלי זכויות היוצרים והמשדרים, וזאת, בהתאם להסכמים שנחתמו לפני כניסתו לתוקף של התיקון. כעת, על הקואליציה יהיה לקדם את כל הליך החקיקה מחדש.