התאומים הזהים, הוגו ורוס טרנר, בדרך כלל מנצלים את הדמיון ביניהם לחברות טובה, פיתוח תחביבים משותפים והרפתקאות ברחבי העולם. הפעם, השניים החליטו להשתמש בהיותם תאומים זהים ו"תרמו את גופם למדע". כחלק ממחקר שנערך לאחרונה במחלקה לחקר תאומים ואפידמיולוגיה גנטית בקינגס קולג' שבלונדון, התאומים לקחו על עצמם לקיים שני סוגי אורח חיים שונים באופן מובהק.

במשך 12 שבועות הוגו אכל רק מזון טבעוני לחלוטין, בעוד רוס המשיך לצרוך בשר ומוצרי חלב. "רצינו להשתמש במודל של תאומים זהים, שהם שיבוטים גנטיים, כדי לבחון את ההשפעה של דיאטה ופעילות גופנית לצד סוגים שונים של מזון", הסביר פרופסור טים ספקטור, האפידמיולוג שהוביל את המחקר. צפו במחקר שפורסם על ידי רשת התקשורת BBC: 

התוצאות אמנם היו מזעריות ועדינות – אך אין ספק שהן משמעותיות בראייה כוללת. בהשוואה לרוס אוכל הבשר, הוגו הטבעוני חווה ירידה מסיבית בכולסטרול ועלייה חדה בעמידות לסוכרת מסוג 2. בנוסף, הוגו הסביר כי בשבועות הראשונים הוא נאלץ להיאבק בתשוקה האדירה שלו לבשר וגבינה, אך בסופו של דבר התרגל וטען שהוא אף מרגיש יותר אנרגטי. 

יש לציין כי התזונה הטבעונית הייתה קשורה לרמת סוכר יציבה יותר בדם ולרמת אנרגיה, בעוד שהתזונה שכללה בשר וגבינות הביאה לעליות וירידות קיצוניות יותר ברמת האנרגיה. עם זאת, מעניין לדעת כי שהתזונה הטבעונית הביאה לירידה משמעותית במגוון חיידקי המעיים, שלעומת התזונה הכוללת מוצרים מהחי שנשארה יציבה. 

בתיאוריה, הממצאים מראים כי הוגו הטבעוני יכול להיות רגיש יותר למחלות בהשוואה לרוס. עם זאת, מחקר אחר בקנה מידה גדול יותר חשף כי התגובות של אנשים שונים, גם אם מדובר בתאומים זהים, מושפעות לרוב ממשתנים נוספים כמו רמת הסוכר והאינסולין בדם, משקל ואופן פירוק המזון. כיוון שהרכב המושבה החיידקית משתנה מאדם לאדם – כך גם התגובות שלנו לאותו המזון.