"לא אכפת מאיתנו": פרוייקטור השבויים והנעדרים של צה"ל, קצין אמ"ן, שהשתתף במגעים הרגישים מול חמאס ומצרים, התפטר מתפקידו, ועל פי דיווחים הוא מאשים את המדינה בפספוס של שתי הזדמנויות להשבת האזרחים וגופות החיילים המצויות בתוך רצועת עזה מאז מבצע צוק איתן. על הנושא הכואב שוחח הבוקר (חמישי) אופק שאול, אחיו של אורון, חייל צה"ל שגופתו מצויה בשבי חמאס כבר שבע שנים, עם יוסי מזרחי ברדיו צפון 104.5FM.

ראשית, התייחס שאול להתפטרותו של פרוייקטור השבת הנעדרים בצה"ל: "לא ידענו, ראיתי את זה בתקשורת. בדקתי את זה ונאמר לי שהוא התפטר לפני שלושה חודשים. לא עדכנו אותנו בזה יותר מדי. לא ראו לנכון לעדכן אותנו. הם היו צריכים לעדכן אותנו, אנחנו מרגישים שדברים לא נעשים. בסוף אני מעל שבע שנים מחכה לאח שלי שיחזור הביתה. אני ומשפחתי מרגישים שדברים לא נעשים, ואם נעשים אז נעשים בצורה לא רצינית. לא באמת במטרה של לפתור את הנושא ולהגיע להבנות ושהם יחזרו הביתה".

הוא הוסיף בכאב: "כשבא בן אדם שמתעסק בנושא הזה מטעם, ומתבטא ואומר 'חבר'ה, אתם לא עובדים נכון, אתם מפספסים יותר מדי הזדמנויות, זה לא עובד ככה', אז זה מראה לנו כמה זה אכפת למדינה וכמה בסוף צדקנו, זה עצוב".

מחאה למען החזרת גופת אורון שאול (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
מחאה למען החזרת גופת אורון שאול (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

הוא התייחס לשינוי הפוליטי במדינה, שנתן להם תקווה מסוימת להתקדמות בנושא השבויים: "בתקופה המאוד ארוכה הזו, התחלפו הרבה מאוד אנשים, רמטכ"לים, שרי ביטחון, ראשי ממשלה. זה לא נעים לראות שבסוף כולם מחליפים תפקידים, וממשיכים בחיים שלהם ואנחנו תקועים במקום. המון המון שנים היינו עם ראש ממשלה אחד שהבטיח לנו ולא קרה. אז כשהתחלף ראש ממשלה והתחלפה ממשלה, אז היו לנו ציפיות חדשות שאולי הפעם דברים כן יקרו". הוא סיכם באופטימיות: "אני מקווה שעוד לא מאוחר, ושיעשו מה שצריך וייתנו לנו לצאת מהמצב הנוראי הזה". 

אחיו של חלל צה"ל סיפר על הרגשות והתחושות שבע שנים אחרי שאיבד את היקר לו מכל: "מרגישים הפקרות, מרגישים שלא באמת אכפת, מרגישים שמדברים איתנו כדי לרצות אותנו. די מתעלמים ממה שאנחנו חווים, מתעלמים מזה שאנחנו לא חיים. זה לא נעים בכלל".