עשרת הגדולים של נטפליקס: איזו שנה עברה עלינו. קורונה, אולימפיאדה ושוב קורונה, הרבה וולט, אך בעיקר - סדרות וסרטים ששינו את עולמנו לעד. אז חרגתי ממנהגי הקבוע למטרה זו - פיג'מה, ועליתי על מחויט לבחירת עשרת הגדולים של נטפליקס לאורך שנת 2021.

צפייה בטלוויזיה, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)
צפייה בטלוויזיה, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)

משחק הדיונון: Squid Games

כבר הזכרתי את הסדרה המשוגעת הזו, ואין מה לעשות - הצבעתם ברגליים. משחק הדיונון, הפנינה הדרום קוריאנית שהזכירה לכולנו את המשחק דג מלוח, ואז הרסה לנו אותו לתמיד. 

למרות שבטח כבר צפיתם בזוועה הכל כך פופולרית הזאת - כמה מאות קוריאנים שרצו לעשות את המכה ולזכות בסכום מכובד של כסף, מתייצבים לשעשועון מעוות וסדיסטי, בסיומו, אם ישרדו, יוכלו להפסיק לדאוג למצבם הכלכלי.  

עם כמה שהצפייה הייתה מצלקת, היא הייתה גם מעניינת, וכמה שניסיתי לא להמשיך ולהיווכח לעינויים שעוברים המתמודדים בדרך, זה פשוט לא הלך. גשו למלאכה, גם ככה פורים השנה יהיה מלא בדמויות מהסדרה. חבל שלא תבינו. 

משחק הדיונון (צילום: באדיבות נטפליקס)
משחק הדיונון (צילום: באדיבות נטפליקס)

סופרסטור: SuperStore

ככל שהזמן עובר, הגעגוע לקופה ראשית הישראלית שסיימה את עונתה השלישית רק לפני חודש תמים, לא הופך קל יותר. למי שחייב תחליף עד העונה הבאה (למרות שמי יחליף את שירה, כוכבה וראמזי), קבלו את הגרסה האמריקנית שדווקא אהבתם - סופרסטור. 

במקום 'שפע ישככר', מדובר ברשת הכלבו 'קלאוד 9', וגם כאן תוכלו למצוא את כל סוגי העובדים, ואיך אומרים - כל אחד בצבע. תיחשפו לשלל מוזרויות, לקוחות חצופים ובקשות לא לגיטימיות, ורק תרצו עוד. כשאיימי (אמריקה פררה), הנורמלית היחידה, שם תבין איתכם לאן היא נכנסה, היא תנסה לחפוף את ג'ונה, העובד החדש, בצורה הכי אחראית שאפשר. מה שקרה בפועל, אם כן, נראה קצת אחרת. יש מבצע במחלקת כלי הבית, אתם באים?

סופרסטור (צילום: צילום מסך נטפליקס)
סופרסטור (צילום: צילום מסך נטפליקס)

סקס/לייפ: Sex/Life

עמעמו את האורות, הרחיקו ילדים מהמסך וקבלו במחיאות כפיים סוערות את הסדרה המושלמת לאחרי שמונה בערב. בילי (שרה שאהי), שזכתה בכל הקופה - בעל מצליח, בית עצום וילדים חמודים, פתאום מחליטה שזה לא מספיק. היא רוצה עוד. 

כשהיא מבינה שמשהו חסר לה, העבר הפרוע שלה, בלשון המעטה, מתחיל להציק לה. מעל הכל, חוזר אליה בפלאשבקים בראד (אדם דמוס), הלאבר שבא לה לפצוח איתו בפרק ב'. כבר דיברתי איתכם על התוכנית והמלצתי בחום, אבל קבלו פרט מעניין שלא גיליתי לכם: שני השחקנים, ששחררו את תשוקותיהם האסורות על המסך, הם זוג גם בחיים האמיתיים. עכשיו אתם חייבים לצפות. 

סקס לייף (צילום: מתוך נטפליקס)
סקס לייף (צילום: מתוך נטפליקס)

עוזרת בית: Maid

לפני בחירת עשר הסדרות היפות והנכונות, צפיתי שוב בעוזרת בית, הדרמה המרגשת של נטפליקס שעלתה ממש לא מזמן לפלטפורמת הסטרימינג. ובדיוק כמו בצפייה הראשונה, סיימתי אותה בהתרגשויות ומבט נוגה. 

סטפני לנד, סופרת אמריקנית שעברה חיים כמעט בלתי אפשריים, החליטה לחשוף את סיפורה לעולם וזכתה לפרסום שאין כדוגמתו. השנה, היא החליטה שהספר יהפוך לסדרה.

פרקי העונה הראשונה והיחידה מלווים את אלכס (הדמות המגלמת את סטפני) כשהיא עוזבת את בעלה האלכוהוליסט והאלים עם בתה התינוקת. כשהיא מתחילה לנקות בתי עשירים כדי להצליח לשרוד כלכלית, משהו קורה. מה? משאירה לכם. 

''עוזרת בית'', נטפליקס (צילום: באדיבות נטפליקס)
''עוזרת בית'', נטפליקס (צילום: באדיבות נטפליקס)

סיפור אמיתי: True Story

קיד (קווין הארט), קומיקאי מפורסם, מחליט לפתוח תיבת פנדורה והולך לבקר את משפחתו בפילדלפיה שבארצות הברית. אחיו (ולי סנייפס) שאגר עליו כעס של שנים מסתבר, גורם לו להתחרט על הצעד הזה, ומנסה לנקום בו. 

גם ממרחק הזמן בו צפיתי בסדרה, היא הותירה בי רשמים שעדיין לא שכחתי. יש מה ללמוד מהדינמיקה הלא פשוטה בין השניים, גם אם לעיתים השיעור הוא כיצד לא לפעול. וכמובן - אהבתי את קווין בתפקידו הדרמטי הראשון, כן ירבו.

קווין הארט ווסלי סנייפס בסיפור אמיתי (צילום: מתוך נטפליקס)
קווין הארט ווסלי סנייפס בסיפור אמיתי (צילום: מתוך נטפליקס)

קלון: The Unforgivable

הסרט בכיכובה של סנדרה בולוק אמנם עלה רק לאחרונה, אבל הוא עדיין נחשב ליציאה מכובדת למדי של 2021.רות סלייטר, אסירה שסיימה לרצות 20 שנים לאחר שהרגה אדם, יוצאת לעולם שונה לגמרי ומחפשת את אחותה. 

בדרך לניסיון ההתרה של הסבך המשפחתי שלה, היא תגלה כמה דברים מפתיעים שיערערו את מה שהיא יודעת על עצמה, ועל הפשע שביצעה לכאורה. הצלחתם לעקוב? מצוין, אתם תאהבו את הסרט. הרבה מתח, לא מעט בלגן, ובעיקר ים של מסתורין. מומלץ, עטו את הבעת הפנים הדרמטית שלכם. 

''קלון'' (צילום: באדיבות נטפליקס)
''קלון'' (צילום: באדיבות נטפליקס)

אמילי בפריז: Emily in Paris

חזרה חד פעמית בהחלט לשנת 2020. אנו מכירים את אמילי, בחורה צעירה והרפתקנית שנשלחת אל עיר האורות. למה בכל זאת נכנסה הסדרה אל סיכום שנת 2021 שלי? ובכן, מהרגע שהעונה השנייה של הסדרה עלתה לנטפליקס רק בחודש שעבר, היא שברה שיא שלא נראה בעבר. 

לכן, בלי שום ספק, גם השנה אהבתם לסייר איתה בסמטאות הצרפתיות ולפגוש עמה בחורים אקראיים ונאים למראה. זה בסדר, אין מה להתבייש, אתם חלק מעדת מעריצים עולמית שנשבתה בקסמה. ואם עדיין לא עשיתם זאת, עשו לעצמכם טובה וטוסו למסע כיף. אל תשכחו לתייג אותנו.

הסדרה ''אמילי בפריז'' מבית נטפליקס (צילום: Carole BethuelNeflix)
הסדרה ''אמילי בפריז'' מבית נטפליקס (צילום: Carole BethuelNeflix)

הודעה אדומה: Red Note

אם גם אתם חיכיתם בקוצר רוח ליום בו תשוב גל גדות אל מרכז המסך שלנו, 2021 לגמרי הייתה השנה הזו. אז גם הוליווד מיצתה את הקורונה, והוציאה לא מזמן את 'הודעה אדומה', בה מגלמת גדות לראשונה דמות מהצד הרע של המתרס. וביותר מכמה מילים - מדובר בגנבת האומנות המבוקשת בעולם, שבואו נאמר שלא ממש תרצו להיתקל בה בביקורכם הבא במוזיאון. 

סוכן ה-FBI ג'ון (דוויין ג'ונסון) ונולאן (רייאן ריינולדס) גנב אומנות בעצמו, דולקים אחריה והם ממש לא מתכוונים לוותר. מי יישבר ראשון? רמז, פריטי האספנים במוזיאון המהודר יישארו שלמים. 

גל גדות ב''הודעה אדומה'' (צילום: באדיבות נטפליקס)
גל גדות ב''הודעה אדומה'' (צילום: באדיבות נטפליקס)

לא הכי זורם: Christmas Flow

לילי, עיתונאית שיודעת בדיוק מה היא רוצה, מבינה שחג המולד בפתח. מה שאומר ששוב ישאלו אותה איפה בן הזוג שלה, ולמה הוא עדיין לא קיים. כשהיא נעצרת בקניון (אל תשאלו), היא פוגשת במרקוס, ראפר מצליח, שמצליח לשנות קצת סיפור האהבה שראתה לעצמה. 

עד כאן נשמע כמו קומדיה רומנטית מתקתקה לחג המולד? אז זהו, שלא - כל הסרקסטיות וההומור שבדרך יובילו אתכם לסוף העונה ברגע. לא כי העונה קצרה, אלא בעיקר כי תראו את כולה בבינג'. 

קריסמס פלואו (צילום: מתוך נטפליקס)
קריסמס פלואו (צילום: מתוך נטפליקס)

הביתה! Back to the Outback

אז היה לנו אקשן, הייתה קומדיה, והייתה סדרה שעדיף שנראה מאוחר בלילה. מה חסר? סרט ילדים חמוד שמתאים גם לנו, המבוגרים, וגם לחברנו הצעירים יותר. 

חבורה של חיות שבדרך כלל אף אחד לא רוצה ללטף בגן החיות, יוצאות למסע על מנת לשנות את מה שחושבים עליהן. אל הצוות המנצח מצטרף גור קואלה, שמחליט להיות הדובר שלהם לעת צרה. איך זה ייגמר? האם כולם יחליטו לאמץ נחש או תינוק עקרבים סגול? לכו תדעו, אולי תופתעו. 

אז זאת הייתה השנה שלנו. כל כך הרבה סדרות וסרטים שעשו לנו כיף ותמרנו אותנו במהלך הפקקים האיומים. זר לא יבין את התחושה של סוף יום, כשהלוגו האדום והבולט של נטפליקס מברך אותנו לשלום. אסיים באיחול - מי ייתן שגם שנת 2022 תביא עלינו תכנים איכותיים, ושה-N של נטפליקס רק ימשיך לתפוס מקום מרכזי בחיינו.

''הביתה'' (צילום: מתוך נטפליקס)
''הביתה'' (צילום: מתוך נטפליקס)