המחשב הנייד מהסדרה החדשה של ASUS, ה-VivoBook 15 OLED עושה מהפכה בליין המחשבים הניידים בטווח המחירים הבינוני, כאשר הוא מציע תצוגת OLED איכותית ברזולוציית 1080 FHD, לצד מעבד דור 11 של אינטל וכרטיס מסך איכותי מבית Nvidia – וכל זאת ב-4,890 שקל.

המהלך של ASUS קובע סטנדרט חדש עבור מחשבים ניידים בטווח המחירים הזה מבחינת איכות תמונה ופרופיל צבע – ובעוד ששלדת הפלסטיק והעיצוב יכולים ליהנות משדרוג, עדיין מדובר במערכת עם ביצועים מצוינים כשמשווים אותה למתחרות.

השינוי שעשתה ASUS הוא להתקים מסך 15 אינץ' OLED 1080 FHD במקום לוחות ה-OLED K4 שנמצאים בדרך כלל במחשבים הניידים היקרים יותר. תוסיפו לכך מעבד Intel Core i7 U-series וכרטיס גרפי MX350 מבית NVIDIA וקיבלתם מחשב איכותי גם לצפייה, גם לעבודה גראפית ואפילו מספיק טוב לסחוב לא מעט משחקי AAA מתקדמים.

נכון שמבחינת עיצוב מדובר בדגמים פשטניים לעומת סדרות הגיימינג של Asus, אבל הדגש שנתנו המפתחים נמצא מתחת למנוע. יש לציין כי למרות המפרט עדיין מדובר במחשב קל יותר מרבים מהמתחרות והוא שוקל 1.56 ק"ג בלבד ומספיק דק כדי שלא יתפוס יותר מדי מקום.

מבחינת חיבורים וקישוריות המחשב הנייד מגיע עם יציאת USB 3.2 Type-A, USB 3.2 Type-C, 2 יציאות USB 2.0 Type-A, יציאה לכרטיסי Micro Sd, יציאת HDMI 1,.4 ויציאה לאוזניות. זאת לצד Wi-Fi 6 שמספק כיסוי מעולה לקליטה אינטרנט אלחוטי והעברת נתונים מהירה. כפי שציינו מדובר במחשב נייד בטווח מחירי ביניים, לכן כדאי להדגיש שיציאת ה-HDMI חסרה תמיכה לצגים חיצוניים K4 ב-60 FPS וכמובן יציאות ה-USB איטיות יותר מהגרסה החדשה יותר בשוק.

טעינת הסוללה אורכת 90 דקות לטעינה מלאה והיא צורכת יותר חשמל ממחשבים דומים בגלל המסך והכרטיס הגראפי, ברמת העיקרון כשאתם עובדים בעומסים כדאי שתהיה לכם עמדת טעינה קרובה.

ביצועי המעבד מצוינים ועולים על מרבית המחשבים בטווח המחירים הזה המצוידים במעבד I7. המקום שבו אנו רואים עליונות על המתחרים זה הביצועי הגרפיים בזכות ה-MX350, נכון את המשחקים החדשים והתובעניים לא תריצו על המחשב הנייד, אבל משחקים ישנים יותר כמו FIFA20 או GTA V אמורים להיות משוחקים ללא בעיה בFHD-. וללא ספק הוא מחזיק ביתרונות בולטים על פני הכרטיס הגראפי המובנה IRIS של אינטל. חשוב לציין כי הצרכן הממוצע שמחפש אחר מחשב בטווח המחירים הזה חושב יותר על עבודה ופחות משחקים, אבל עדיין זו אופציה קיימת ללא מעט כותרים ישנים. מבחינת עבודה המפרט עונה על מרבית הדרישות ותוכלו להריץ תוכנות כבדות ותובעניות.

עוד חשוב לציין כי המחשב לא מרעיש, המאוורר הפנימי שומר על שקט גם בעומסי עיבוד בינוניים. תוכלו גם לשלוט ברעש ובביצועים באמצעות תוכנת MYASUS עם שלושה מצבים: Whisper, Balancedו-Performance.עוד נציין כי הרמקולים של המחשב חזקים מספיק כדי למלא חדר קטן או בינוני בלבד. לסיכום, ה- VivoBook 15 OLED מביא חווית צפייה שונה ומשודרגת לצרכני המחשבים הניידים שלא מעוניינים לשרוף את הכיס, אבל מחפשים חוויה מאוזנת מבחינה גראפית וביצועית.