אתמול הוזמן לאולפן של אופירה וברקו השחקן המוכשר ליאור אשכנזי, ובשלב מסוים של הריאיון, נעמדו שלושתם ליד המיקרופונים ולכבוד השנה החדשה פצחו בשיר של יגאל בשן, זכרונו לברכה, "מה שהיה היה". אני מאוד מקווה שלצמד אין תוכניות להתחיל בקריירת שירה או להתחרות על מקום באקס פקטור לאירוויזיון.

עזבו את הזיופים הצורמים שבקעו מקולותיהם שצרבו לי באוזן, בכל זאת לא כולם נועדו לגדולות בתחום המוזיקה, אבל כמה חריקות בתכנים ששמעתי לאורך הערב, צרמו לי אף יותר.

ראשית, אני חושבת שברקו חייב התנצלות למורים והמורות בישראל אחרי שאתמול, כשראיין את אבי נשר על סרטו החדש "תמונת ניצחון", פלט מין שטות שכזאת, שבאמת הובכתי בשבילו: אבי נשר סיפר על כאבו המתמשך על מות בנו שנהרג בתאונת קורקינט מפגיעת מכונית, בעוד הנהג הפוגע המשיך בנסיעתו וברח. ברקו כמובן הביע זעזוע מהמקרה הטראגי וקבע קביעה חד משמעית שבבתי הספר צריך ללמד על המקרה, במקום השטויות שמלמדים אותם על מה שקרה בהיסטוריה לפני מיליון שנה.

גם אני מחזיקה בדעה שבבתי הספר צריך ללמד את הילדים שלנו, חוץ מאנגלית ומתמטיקה, גם כישורי חיים ולמידת לקחים מאירועים שמתרחשים בחיי היום יום, אבל מכאן ועד לזלזל בתכנים החשובים המועברים להם במקצועות השונים, מפי מורים שרובם בוגרי אקדמיה, הדרך ארוכה.

ברקו כנראה שואף לקבל את תואר אב השנה, כי זו לא הפעם הראשונה שהוא מנדב לנו מעצותיו בתחום חינוך ילדים. בערב אחר הוא תיאר איך הוא מנדנד לילדיו הבוגרים שאסור לזלזל בנשים ולצלם אותן ערומות. וואו. פאקינג ג'יניוס. מציעה לו שיוציא חוברת עם הנחיות מפורטות על מה ואיך להטיף מוסר לילדינו על בסיס יומי, כי כולנו בורים בתחום ומשוועים למוצא פיו.

ברקו אולי חושב שבבית הספר צריך ללמד אותם רק כדורגל, שזה אמנם ספורט חשוב לכשעצמו, אבל לא תאמין, יש עוד מקצועות חשובים, והיסטוריה הוא אחד מהם, ובעיקר ההיסטוריה שלנו. אם היינו מאמצים את המודל שלך, ילדים לא היו יודעים איך קמה המדינה, מי היה ראש הממשלה הראשון ומה למדנו מהמלחמות. טוב עשה אבי נשר שהעמיד אותו בעדינות על מקומו והדגיש את החשיבות של ידיעת העבר, שמשפיעה על ההווה והעתיד של קיומנו ועליה מתבסס סרטו החדש.

חריקה נוספת שנרשמה הייתה הקריאה של ברקו למקבלי ההחלטות בנושא הקורונה: "תנו לחיות". שיגעתם אותנו לעשות חיסונים, עשינו, ועכשיו תנו לחיות בלי איומים על סגרים והגבלות.

אז כדאי שתתעדכן ברקוביץ' ותכין את שיעורי הבית כמו הקולגה שלך. רבים נדבקו במחלה למרות החיסון ואתה בסך הכל מתבקש להיות זהיר בנוסף לחיסון. מה לא ברור? ומי בכלל מפריע לך לחיות?  למרות שזה לא ענייני, נראה שאתה חי לגמרי לא רע, בניגוד להרבה משפחות שאתה כביכול משמש השופר שלהם ומתלונן שהמדינה לא עוזרת להם במצוקתם הכלכלית.

אפרופו המצוקה הכלכלית אליה נקלעו משפחות רבות, אופירה בחרה בברקו כאיש השנה כי הוא ציוני שנלחם למען אותם נדכאים, ממש כמו רובין הוד. לא ידעתי שמי שיושב באולפן מרווח למול צלחות מנקרות עיניים, מלאות בשפע של מאכלים מגרים כפי שנהוג בכל ערב שישי אצל צמד המנחים, ומקטר על המצב, הופך אוטומטית ללוחם למען העם. אם כך, כולנו לוחמים דגולים כי כולנו מקטרים.

הלוחמים האמיתיים הם החיילים ששומרים בגבולות ומסכנים את חייהם. הלוחמים האמיתיים הם לא אלו שמקטרים, אלא עושים מעשה. אלו אותם אנשים שמתנדבים לסייע בתרומות וסלי מזון לקשישים וניצולי שואה ובאים לבקרם בבדידותם, או אותו בעל מרכול, שבתקופת הקורונה "מכר" את סחורתו לקונים בחינם.

בטור אחר קיטרנו שאף נציג מהאופוזיציה לא רוצה להתראיין אצל הצמד. אז התבדינו. ניקול ראידמן הגיעה לאולפן, מאובזרת בכובע של סנטה, ולא השמיטה את הפרט החשוב שהיא הגיעה מפריז, ואף הכריזה שבנט הוא כישלון חרוץ. אז אם אף אחד בליכוד לא מעוניין לפגוש את אופירה וברקו על קפה ומאפה, מביאים מישהי שהיא לא פחות אופוזיציונרית בדיעותיה, ובת בית בביתם של ראש הממשלה הקודם ורעייתו. 

הפספוס הגדול של הערב היה כאשר השר לביטחון הפנים עמר בר לב נשאל על תפקודה של המשטרה, והוא מצידו קשר לה כתרים והבטיח והתחייב בפני הצמד שבשנה החדשה תפקודה אף ישתפר וכולנו נוכל לישון בשקט ובבטחה.

אלא ששאלת מיליון הדולר הכי מתבקשת לא נשאלה על ידי אף אחד מהמנחים המבריקים. למה ה"שוטרים במסכה", שלא רצו להיחשף כי חששו למקום עבודתם, סיפרו בתוכנית "הצינור" של גיא לרר (כן, אפילו שהוא המתחרה החזק של זכיינית קשת), שהמשטרה מתפרקת מבפנים ושהיא משקרת ומפברקת עבור התקשורת נתונים על הצלחה, ושאם כולנו היינו יודעים את האמת על אותם נתונים, היינו בונים חומות סביב ביתנו. מפחיד, אה?