ברקע התפשטות האומיקרון: בעוד הממשלה המליצה לקראת חגיגות השנה החדשה להימנע מהתקהלויות, ופעילות המשטרה תוגברה בהתאם על מנת לאכוף בדיקות תו ירוק בבתי עסק, בחר סגן שר החוץ, עידן רול, לחגוג את קבלת השנה החדשה במסיבה המונית. בסרטון שהועלה לרשתות על ידי בן זוגו, הזמר הראל סקעת, תועד רול כשהוא במסיבה מרובת משתתפים ואף אינו עוטה מסכה. 

הערב (שבת), בהמשך למסיבות סוף השנה האזרחית, פרסם שר הבריאות ניצן הורוביץ ציוץ ובו כתב: "מערכת הבריאות מנגישה את החיסונים (מאות נקודות חיסון בכל הארץ), מביאה תרופות, משקיעה מאמץ גדול בהסברה, קובעת כללים והמלצות, בודקת, עורכת מחקרים ומטפלת בחולים. בזכות העבודה העצומה הזו ישראל במקום מהטובים בעולם, אבל זה לא יכול להחליף את האחריות האישית של כל אדם בוגר לעצמו ולסביבתו".

מלשכתו של סגן השר רול נמסר כי "מדובר באירוע פרטי שנערך על פי נהלי והנחיות הקורונה, כשבנוסף כל המשתתפים בו נדרשו להציג בדיקת קורונה שלילית מיום האירוע ליתר ביטחון".

כזכור, במסיבת עיתונאים שנערכה ביום חמישי האחרון, שר הבריאות הדגיש כי ישראל נמצאת בפתחו של הגל החמישי, וטען כי המפתח להתמודדות הוא "ואהבת לרעך כמוך, תנהג באחריות כלפיך וכלפי הסובבים. התנהגות זהירה, מסיכות, זה כל הסיפור. עם זה אנחנו נעבור גם את הגל הזה".