חרף העובדה שמתווה הכיתה הירוקה הצליח להותיר כמעט 100 אלף תלמידים מחוץ לכותלי הבידוד אתמול בחצות פג תוקפו, ומשכך יועברו אלפי תלמידים שנחשפו לחולה מאומת בכיתתם ללמידה מרחוק באמצעות הזום. סגן שרת החינוך, חבר הכנסת מאיר יצחק הלוי (תקווה חדשה), שוחח הערב (שני) עם ענת דוידוב בתוכנית "איפה הכסף" ב-103FM והגיב לדברים. בהמשך הצטרף לשיחה ראש עיריית גבעתיים רן קוניק, שזעם על מודל הרמזור וקרא שוב להעביר יותר סמכויות לרשויות המקומיות.

בפתח הראיון אמר הלוי, כי "גם שרת החינוך, גם ראש הממשלה ואם יורשה לי גם אני, רואים שהתלמידים צריכים לשהות בבית הספר. אנו יודעים מה המשמעות על חיי התלמיד ועל נפשו הפגיעה, כאשר הוא נמצא מחוץ למסגרת החיים הנורמטיבית. אנו צריכים לעשות כל מהלך יצירתי כדי להביא את התלמידים ללמוד בבתי הספר. בכל מקום שבו אין סכנה לשלומו או בריאותו של ילד, הוא צריך להיות בבית ספר. השרה הציעה מתווה שאני חושב שהוא נכון". 

בהמשך הוסיף: "יש כאן את הערך שמבחינתי הוא חשוב מאין כמותו - נפשו הרגישה של התלמיד. ראינו מה קרה לילדים שלנו. בסוף ההחלטות תתקבלנה על ידי ממשלת ישראל ומשרד הבריאות בשעות הקרובות, והחלטות ממשלה חייבים לכבד ולקבל. אנחנו נמצאים במגה אירוע, זה אירוע שאף אחד לא צפה, אין לנו תורת לחימה מסודרת. בתוך ניהול סיכונים, אנו משפרים מהלכים תוך כדי הליכה. אני מקווה שמצבו הנפשי של הילד יעמוד לנגד עיני המחליטים, אני חרד לילדינו". 

לשיחה הצטרף ראש עיריית גבעתיים רן קוניק, שזעם על מודל הרמזור וקרא שוב להעביר יותר סמכויות לרשויות המקומיות: "כל הרמזור הזה עבר זמנו ובטל קורבנו, יש בגבעתיים 300 מאומתים ו־835 מבודדים מתוך 64 אלף תושבים, יש טרלול אחד גדול. צריך לעבור לשיטה של בדיקות אנטיגן ביתיות לילדים ולמבוגרים, כל הטרלול שאנשים עומדים שעות בתור לעשות בדיקה מהירה שגם ככה לא יעילה מספיק יקריס את המערכת". 

בנוסף טען קוניק כי "יש נתק בין השלטון המרכזי לשלטון המקומי, הוא עדיין נמשך ועדיין לא מעבירים סמכויות. בסוף כל ההורים המסכנים יוצאים עלינו על החלטות שהממשלה קיבלה. אי אפשר כל שעה הנחיות אחרות, אנשים כבר ירדו מהפסים. קבלו החלטה, לכו איתה שבוע לפחות. הרמזור הזה לא רלוונטי לאומיקרון". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm