ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס הערב (שני) להיענות למתן החיסון הרביעי, וציין כי מדובר ב"הצלחה גדולה". הוא הוסיף כי "תוך יממה מההודעה שלנו על חיסון רביעי, 100 אלף אזרחי ישראל כבר התחסנו או קבעו תור. החיסונים מגינים עלינו מתחלואה קשה ומבידודים, והציבור מבין זאת".

כאמור, אתמול במסיבת עיתונאים בנושא התמודדות עם וריאנט האומיקרון, הודיע בנט כי מנכ"ל משרד הבריאות אש אישר מתן חיסון רביעי למבוגרים מעל גיל 60 וצוותים רפואיים.

"החלטתו התקבלה לפי מיטב השיקולים הרפואיים. זאת משמעות גדולה ושכבת הגנה חדשה. המדיניות של ראשונים בעולם שמרה על אזרחי ישראל. התמותה בישראל בזמן האחרון היא מהנמוכות בעולם. בבריטניה התמותה גדולה פי 50. בארצות הברית פי 130. אסור לנו להיות שאננים, אני קורא לכל מי שזכאי למנה רביעית - להתחסן. הזמן שהרווחנו לימד אותנו על האומיקרון", אמר רה"מ.

ההחלטה הגיעה כשבועיים לאחר שהצוות לטיפול במגפות המליץ לאשר את מנת החיסון הרביעית נגד קורונה לבני 60 ומעלה, לאוכלוסיות בסיכון (מדוכאי חיסון, חולים אונקולוגים ומושתלי איברים) ולעובדי מערכת הבריאות, כארבעה חודשים לאחר קבלת המנה השלישית. זאת, לאחר שרוב המומחים תמכו בהחלטה.