נתוני חברת Tax:On, המתמחה בהחזרי מס, מצביעים על זינוק של 15% בהחזרים לשכירים במהלך 2020. סכום ההחזר הממוצע עמד על 4,300 שקל. הגידול מוסבר בין השאר במשבר הקורונה ובהוצאת עובדים לחל"ת, צעד שהגדיל בקרב הציבור את המודעות לזכויותיהם.

שכירים רשאים להגיש את החזרי המס שלהם במהלך 6 שנים לאחר סיום שנת המס. הרוב המכריע של העובדים מגישים את הבקשות כבר במהלך השנה העוקבת. ההחזר הגבוה ביותר שקיבל שכיר בשנת 2020 עמד על 121,054 שקל.

על פי הנתונים, מדובר בשכיר מיישוב בצפון, שמגורים בו מזכים בהטבת מס בשש השנים האחרונות. עוד מתברר מנתוני Tax:On כי שיעור החזרי המס בעיר מודיעין־מכבים היה הגבוה ביותר ועמד על 11,084 שקל בממוצע.

מקומות העבודה שעובדיהם בלטו בקבלת החזרי מס בשנת 2020 היו אל־על, שעובדיהם הגיעו למקום הראשון לאחר שהוצאו לחל"ת (300 אלף שקל), במקום השני – עובדי רשות הכבאות וההצלה (250 אלף שקל) ואת השלישייה הראשונה סוגרים עובדי קבוצת בזק (200 אלף שקל). 

81% מהזכאים להחזר החליפו מקום עבודה במהלך 2020 ונהנו מהחזר מס ממוצע של 2,943 שקל. 74% מהנשים שילדו ושהו בחופשת לידה בת יותר מ־16 שבועות היו זכאיות להחזר בגובה ממוצע של 3,538 שקל.

כמה סיבות נוספות לזכאות להחזרי מס הן: תרומות, אי רישום נקודות זיכוי בגין מזונות, אבטלה (הוצאה לחל״ת), החזר בגין תשלומי ביטוח חיים על משכנתא, החזר בגין יישוב מזכה (בדרך כלל באזורי הפריפריה), החזר בגין הפסדים בני"ע, ואי־רישום נקודות זיכוי לגבר בגין לידה.

מנכ״ל Tax:On טל כרמון: "למרות שהשכירים הפכו להרבה יותר אקטיביים בעקבות משבר הקורונה, על פי הנתונים, ארבעה מכל חמישה שכירים לא מודעים לכלל החזרי המס שמגיעים להם. מדובר בהרבה מאוד כסף".