התרסקות המסוק הצבאי בחיפה: בעקבות התרסקות המסוק הימי בו נהרגו שני הטייסים וקצין סיור מוסק נפצע בינוני, מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין הודיע כי הורה על קרקוע מערך ה״עטלף״ וכן הורה על עצירת טיסות אימונים בחיל האוויר. בנוסף, מינה מפקד חיל האוויר צוות חקירה בראשות אלוף משנה ט'.

הותר לפרסום: שני אנשי צוות נהרגו בהתרסקות המסוק סמוך לחופי חיפה

התאונה הקשה אירעה סמוך לשעה 21:00, כאשר המסוק אשר המריא מבסיס רמת דוד לטיסת אימון שגרתית התנגש בים בדרכו חזרה לכיוון היבשה. ההתרסקות אירעה כאשר המסוק טס מזרחה במהירות נמוכה, מאות מטרים מהחוף וסמוך לטיילת בת גלים.

בחיל האוויר נמצאים כרגע במבצע לחילוץ המסוק על מנת ללמוד את נסיבות ההתרסקות. החקירה נמצאת בראשיתה ולא ניתן עדיין לקבוע את הגורם לתאונה הקשה. דובר צה"ל עדכן עוד כי לא בוצעה קריאת חירום ברשת הקשר טרם ההתרסקות ולא דווח על מצוקה.

בחיל עדיין לא לא יודעים להגיד האם הופעלו מערכות הציפה של המטוס שמהוות חלק ממערכות הבטיחות המובנות בו, אך ידוע כי המסוק היה במשך כשעה באוויר טרם התאונה. 

אזרחים עם שברי המסוק (צילום: שלומי גבאי, וואלה!)
אזרחים עם שברי המסוק (צילום: שלומי גבאי, וואלה!)

ראש להק אוויר בחיל האוויר תת אלוף אמיר לזר הוסיף בשיחה עם הכתבים הצבאיים: ‏״אנחנו בראשית החקירה. זו תאונה כואבת וקשה. מסוק העטלף המריא בערך בשמונה  בערב מרמת דוד לאימון בים. לקראת הגעה לקו החוף סמוך לשעה תשע בערב המסוק התרסק כקילומטר מקו החוף. שני הטייסים מנוסים מאד ולא דיווחו דיווח מצוקה או חירום בקשר".

"מדובר בתאונה כואבת וקשה מאוד, מסוק סיור מסוג עטלף שטס מרמת דוד לטיסת אימונים בים ולקראת נחיתה לקראת הגעתו לקו חוף, באזור השעה 21:00, התרסק מול חופי חיפה. לא נשמע דיווח חירום בקשר לפני ההתרסקות. המסוק פגע במים. שני טייסים מנוסים מאוד סא"ל וסרן נהרגו".

"בזמן האירוע הוזנקו מסוקים 669, ילת"ם וספינות של חיל הים. הטייסים חולצו מהקוקפיט. בוצעו ניסיונות החייאה וברמב"ם נקבע מותם. קצין סיור מוסק מחיל הים היה גם בטיסה, הוא הצליח לחלץ את עצמו ועלה על ספינת שיטור ימי ופונה לבית החולים רמב״ם". 

"אנחנו מטפלים במשפחות ועוסקים במבצע לחילוץ המסוק על ידי יחידת הילתם לטובת החקירה. הוקמה ועדת חקירה בראשות אל"מ בחיל האוויר. האימונים מחר יעצרו בחיל האויר ומערך העטלף מקורקע עד להודעה חדשה. זו ראשיתה של חקירה וכל הכיוונים נחקרים. יש ניצול מהתאונה והמרכיב הטכני מהתאונה, אם היה, ייחקר בצורה מדוקדקת ויסודית. המסוקים הם ותיקים אבל פועלים רציף בשיתוף פעולה הדוק בין חיל האוויר לחיל הים גם בפעילות מבצעית".

הוא הוסיף וציין: "הייתה תאונה בעבר בשנת 1996 של מסוק דולפין שנבעה מורטיגו, טיסה בלילה דורשת ניסיון ולצוות במסוק היה ניסיון כזה".

שר הביטחון בני גנץ מסר לאחר האירוע: "מבקש למסור תנחומים מעומק הלב למשפחות ההרוגים בתאונת המסוק ורפואה שלמה לפצוע. שוחחתי עם הרמטכ"ל, ואני מבטיח שצה"ל יתחקר את האירוע ויפיק את הלקחים הנדרשים. אני מבקש להודות לכוחות החילוץ שפעלו במהירות ובתנאים לא פשוטים כדי לאתר את צוות המסוק".