נגיף הקורונה נותן את אותותיו גם במערכת הפיננסית. בעקבות העלייה בתחלואה ביטלו חלק מהבנקים אירועי לקוחות עסקיים, המתקיימים באופן מסורתי בסוף השנה. כך למשל בנק דיסקונט הודיע על ביטול אירוע לקוחות החטיבה העסקית, שהיה אמור להתקיים בשבוע שעבר בהאנגר 11 בנמל תל אביב. 

בהודעת הביטול ששוגרה על ידי יובל גביש, ראש החטיבה, נכתב כי לנוכח התפשטות נגיף הקורונה, וכדי שלא לסכן את בריאות הלקוחות, הוחלט לדחות את האירוע, וכי הודעה בדבר המועד החדש תימסר בהמשך.

מנגד, למרות סימני השאלה והחשש החליט מנכ"ל בנק לאומי, חנן פרידמן, לקיים בשבוע שעבר אירוע בהשתתפות מאות לקוחות עסקיים באולם סמולרש שבאוניברסיטת ת"א. באירוע נכחו גם שני חברי הנהלה. אחד מהם, מנהל חטיבה בכיר (השם שמור במערכת) נמצא לאחר מכן חיובי לנגיף, אולם לא ברור אם נדבק במהלך הכנס עצמו. מנהלים בכירים נוספים בבנק נמצאו בימים האחרונים חיוביים לנגיף.

הנהלת לאומי מקיימת בשבועות האחרונים את ישיבות ההנהלה בזום, בין השאר מכיוון שחלק מהמנהלים העתיקו את משרדיהם ללוד, בעוד שאחרים נמצאים עדיין במשרד ההנהלה שברח' יהודה הלוי בת"א. 

מבנק לאומי נמסר בתגובה: "הבנק מקפיד הקפדה יתרה על הנחיות משרד הבריאות כדי לשמור על בריאות עובדיו ולקוחותיו כאחד. אירוע הלקוחות התקיים בהתאם לכל הנחיות הקורונה. הבנק אף החמיר וביטל את הארוחה שתוכננה להתקיים בתחילת האירוע". עוד נמסר: "כל המשתתפים נדרשו להציג תו ירוק בכניסה ולעטות מסיכה לאורך כל האירוע. סדרנים אף הסתובבו בין המשתתפים ואכפו את עטיית המסיכות. ההקפדה על כללים אלו הצדיקה את עצמה, ולפי המידע הקיים בידינו אין מקרי הדבקה בעקבות האירוע".

חנן פרידמן, מנכ''ל בנק לאומי (צילום: אורן דאי)
חנן פרידמן, מנכ''ל בנק לאומי (צילום: אורן דאי)

בנק לאומי אינו היחיד שפועל ברוח הזמן. גם בנק הפועלים קיים השנה את האירוע השנתי ללקוחות תחת מגבלות. 

גם ענף הביטוח מושפע דרמטית מהתפשטות הקורונה. מנכ"ל מנורה מבטחים יהודה בן אסייג הורה לדחות אירוע רב־משתתפים שהיה אמור להתקיים בהיכל מנורה מבטחים ביד אליהו. מדובר באירוע השנתי של המעסיקים וועדי העובדים הגדולים, שבו היו אמורים להשתתף אלפי אנשים.

בן אסייג מסר ל"מעריב": "האירוע לא בוטל אלא נדחה. במצב הנוכחי ולנוכח התפשטות הנגיף לא יכולנו לקחת על עצמנו את האחריות ולקיים את האירוע. הוא יתקיים במועד האחר, לאחר שממדי התחלואה יירדו". החלטה דומה קיבלה גם הנהלת קבוצת הביטוח הראל.