"שוד הכספות בתל אביב בסוף השבוע במתחם רוטניום גרם לנזק קשה למוניטין הענף כולו ולפגיעה באמון הלקוחות, נזדקק לשנים ארוכות. מה שקרה כמעט בלתי ניתן לשיקום", כך אומר ל"מעריב" מנכ"ל חברת הכספות בריקסטון עו"ד דביר אינדיג.

החברה מפעילה 2,600 תאי כספות במתחמים בתל אביב ובירושלים בתמורה לדמי שכירות של 1,990 שקלים לשנה + מע"מ. הביטוח ללקוחות עומד על חצי אחוז משווי התכולה המדווחת ועד תקרה של חצי מיליון דולר. התכולה האופיינית כוללת תכשיטים, חפצי אומנות, צ'קים בנקאיים וערבויות.

"מאז הפריצה לחדר הכספות של מי שקורא לעצמו 'מתחרה שלנו' קיבלנו מבול של טלפונים. בחדשות אמרו שזה שוד נועז אבל בפועל הוא היה קל לביצוע. כדי להקים חדר כספות יש דרישות מחמירות של חברות הביטוח, הכוללות הצבת שני שומרים שאחד מהם חמוש, זיהוי ביומטרי, מגנומטר ועוד", אומר עו"ד אינדיג.

לדבריו, לקוחות סיפרו לו שפרצו ל־30 תיבות כספות גדולות מאוד, והנזק מגיע למיליוני יורו: "כספות בבנקים כמעט כבר אין, ומאות אלפי אנשים עם כספת בבית, חוששים שיהפכו ליעד לפריצה. אני ממליץ לשכור כספות ולשמור את חפצי הערך במתחם פרטי ולא בבית כי זה שווה כל שקל. עם זאת, לפני ששוכרים חייבים לבדוק לעומק את טיב המתחם ואם הוא עומד בסטנדרטים ובנהלים הנדרשים".