תאונות דרכים במדינת ישראל מהוות מכת מדינה ומאז קום המדינה ישנם מעל ל- 30,000 הרוגים ולצערנו הרב, גם השנה תאונות הדרכים הותירו אחריהן נפגעי גוף ונפש עם נזקי גוף כמו נכות פיזית ותפקודית, פגיעות גב וצוואר, פגיעות צליפת שוט. יודגש, מעבר לפגיעות אלה, תאונות אלו מותירות את הנפגעים עם הפסדי ימי עבודה, אובדן מקום העבודה, הזדקקות לעזרה של צדדים שלישיים או בני משפחה, טיפולי רפואיים ועוד. 

במסגרת חוק הפיצויים לנפגעים תאונות הדרכים זכאים נפגעי תאונות הדרכים לפיצוי כספי מחברת הביטוח שיכול להגיע לעשרות ומאות אלפי שקלים אם לא יותר, אי לכך חברות הביטוח ייעשו ככל שביכולתן לדחות את התביעה או למזער את הפיצוי הכספי באמצעות המשאבים הכלכליים החזקים שעומדים לרשותן כמו הפעלת חוקרים פרטיים מיומנים וצוותים של עורכי דין מקצועיים בתאונות דרכים – במאמר זה נדון על החשיבות של ייעוץ משפטי עם עורך דין תאונות דרכים וכיצד עליכם לפעול לאחר תאונת דרכים על מנת לבנות תיק תביעת תאונת דרכים מנצח מול חברות הביטוח הגדולות והחזקות על מנת שתקבל את הפיצוי הכספי המרבי.

כמו כל שנה, לצערנו הרב, גם השנה הזאת ישנה עליה מדאיגה במספר נפגעי תאונות דרכים וזאת באופן משמעותי ביותר לעומת מספר נפגעי תאונות הדרכים בשנה שעברה. כפי שעולה מנתונים של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מניין ההרוגים בתאונות דרכים עלה למעל ל-300 הרוגים בשנה, כאשר מעל ל-78 הרוגים היו הולכי רגל, ומספר דומה של הרוגים הינם רוכבי האופנוע. 

יודגש,  התוכנית להורדת מספר נפגעי תאונות הדרכים שהותוותה ע"י הממשלה עדיין לא ייצאה לפועל והמדינה לא עומדת ביעדים של הפחתת מספר נפגעי תאונות הדרכים ב-50 אחוז כמו שהציבה לעצמה, לעניין זה מעבר לערך החיים והפגיעה הקשה בחיי האדם והפגיעות הפיזיות שחווים נפגעי תאונות הדרכים כמו נכות פיזית ותפקודים או פציעות קשות אחרות כתוצאה מתאונת הדרכים, ישנו גם השפעה בדמות העלות הכלכלית למשק הלאומי שמגיעות למעל ל-15 למיליארד שקל חדש בשנה.

כמו כן, למרות השיפורים הטכנולוגים המתקדמים ואמצעי המיגון הקיימים להגנה על נוסעי הרכב או רוכבי האופנוע בין אם מדובר באמצעים אקטיביים או באמצעים פאסיביים ישנה העלייה מדאיגה במספר נפגעי תאונות הדרכים שכבר הפכו למכת מדינה.

העלייה המשמעותית בתאונות הדרכים מבטאת יחד עימה גידול בתביעות תאונות דרכים אשר מוגשות מדי שנה נגד חברות הביטוח בישראל כמו כלל ביטוח, הפניקס, שומרה הפול ועוד. כידוע חברות הביטוח הינן חברות כלכליות המבוסס על רווח והפסד בדוחות הכספיים שלהם ועל מנת לשפר את שורת הרווח חברות הביטוח מעסיקות צוות של מומחים כמו עורכי דין וחוקרים פרטיים על מנת לדחות את תביעות תאונות הדרכים אשר מוגשות נגדן ו\או לנסות למזער את הפיצוי הכספי אשר מגיע לנפגעי תאונות הדרכים – כשהמטרה הינה ברורה להגדיל את ההכנסות של החברה ולהקטין את ההוצאות.

עורכת הדין אריאלה גפן, המייסדת והבעלים של משרד עורכי דין אריאלה גפן המוביל בישראל בתאונות דרכים אומרת כי "למשרדנו מגיעים נפגעי תאונות דרכים רבים שאינם מודעים לזכויות שלהם וכיצד עליהם לפעול לאחר אירוע של תאונת דרכים, כאשר חלקם ניסו לנהל את המשא המתן לעניין הפיצוי מול חברות הביטוח הגדולות והחזקות בעצמם וללא ייעוץ משפטי או בעזרת חבר – יודגש, במקרים רבים נפגעי תאונות דרכים מסכנים בצורת משמעותית את הפיצוי הכספי שמגיע להם ואף במקרים אחרים חברות הביטוח דוחות את התביעה ומותירות אותם ללא פיצוי כספי כלל!"   

עורכת הדין אריאלה גפן ממליצה לנפגעי תאונות דרכים  – "במקרה ונפגעת בתאונות דרכים, אף אם אתם אשמים בתאונה, ובין אם מדובר בתאונת דרכים קלה או תאונת דרכים קשה, אנא תפנו לעורך דין תאונות דרכים אשר יכוון וידריך אתכם כיצד להתנהל מול חברות הביטוח כך שתוכלו לקבל את הפיצוי הכספי המרבי שמגיע לכם ואף לקצר את הזמן לקבלת הפיצוי."

במאמר שלפניכם נדריך אתכם מה לעשות במקרה של תאונת דרכים וכיצד התנהלות זו משפיעה על סיכוי התביעה בכלל וקבלת פיצויי כספי בפרט ומדוע חשוב להתייעץ עם עורך דין תאונות דרכים במקרה של תאונת דרכים או תאונה בדרך לעבודה.

עורך דין תאונות דרכים  המדריך לפעולות הנדרשות לאחר תאונת דרכים

  1. תיעוד ורישום הפרטים המזהים -  ככל ומתאפשר לכם לאחר אירוע תאונת הדרכים חשוב שתתעדו ככל שניתן את איזור התאונה, הפגיעות ברכב שלכם או של הרכב הפוגע. אנא בקשו מנהג הרכב הפוגע את פרטיו האישיים כמו רישיון נהיגה, רישיון רכב. במידה ויש עדים לתאונה בקשו גם מהם את הפרטים המזהים על מנת שתוכלו ליצור עימם קשר במקרה הצורך. 
  2. טיפול רפואי – לאחר תאונת הדרכים,  רצוי להתפנות לבית החולים הקרוב על מנת לערוך סדרת בדיקות רפואיות שיאפשרו לאבחן את מצבכם הרפואי, אף אם הייתם מעורבים בתאונה עם פציעות קלות וזאת מאחר כי נזקי הגוף עלולים להופיע כמה שעות אחרי התאונה עקב ההלם הראשוני.
  3. במידה ולמקום אירוע תאונת הדרכים הוזמן מגן דוד אדום, אנו וודאו כי הצוות הרפואי כתב את עובדות תאונת הדרכים כהווייתן ולא הוסיף או החסיר פרטים שכן רישום שאינו נכון עלול לפגוע בסיכוי התביעה או אפילו להביא לדחייתה.
  4. במידה ולאחר תאונת הדרכים ביקשתם להתפנות לבית החולים או למרפאות קופות חולים בעצמכם, אנא עשו זאת ככל שיותר קרוב למועד התאונה, דחייה של הטיפול הרפואי עלולה להוות מכשול בתביעת תאונת הדרכים.
  5. במועד הגעתם למיון הרפואי אנא וודאו מול הצוות הרפואי כי רצף האירועים והתלונות שלכם לגבי הכאבים, אף אם מדובר בכאב קטן,  נרשמו בצורה נכונה בטפסים הרפואיים לרבות כי הייתם מעורבים בתאונת דרכים.  חשוב לזכור, כי אם לא יתועד באופן ברור שהתלוננתם שנפגעתם בגב, חברת הביטוח תנסה לדחות את הפיצוי הכספי בגין נזק גוף בטענה שאין קשר סיבתי בין תאונת הדרכים לכאבי הגב או הגבלת התנועה בגב.
  6. דיווח במשטרה – הנכם זכאים על פי החוק לפנות למשטרת ישראל על מנת להגיש בקשה לאישור תאונת דרכים. במועד הפגישה במשטרה עליכם להצטייד עם רישיון הנהיגה, רישיון רכב, תעודת ביטוח ואף אולי לתיעוד רפואי כמו מכתב השחרור מחדר המיון.
  7. תיעוד רפואי -במידה והופניתם לסדרת טיפולים רפואיים בעקבות תאונת הדרכים מומלץ לשמור על כל מסמך רפואי, הוצאות רפואיות, הוצאות עבור נסיעות וכל הוצאה אחר שקשור לטיפול הרפואי שלכם.
  8. תאונת דרכים שהינה תאונת עבודה – במידה ונפגעתם בתאונת דרכים בדרכם הביתה או בדרך לעבודה ניתן יהיה לתבוע את המוסד לביטוח לאומי. עורכת הדין אריאלה גפן ממליצה לפנות לעורך דין תאונות דרכים על מנת לבחון באופן ייסודי את הזכויות שלכם מול המוסד לביטוח לאומי ואפשרויות התביעה שעומדת בפניכם מול חברת הביטוח.

    במקרים מסוימים, במידה ונפגעתם בתאונת דרכים ברכב שבבעלות המעביד או רכב שמושכר על ידו ולא פניתם לתביעה נגד המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח עלולות לקזז את הפיצוי הכספי שהייתם אמורים לקבל מביטוח לאומי מהפיצוי שהן היו אמורות להשיב לכם. 
  9. חוקרי ביטוח -  כאמור, על מנת להקטין את הפיצוי הכספי שמגיע לנפגעי תאונות הדרכים ואולי אף לנסות לדחות את התביעה חברות הביטוח מגייסות חוקרים פרטיים מקצועיים על מנת להוציא מהנפגע או מהסובבים אותו כמו בני משפחה כל מידע אשר יועיל לחברות הביטוח להביא לדחיית התביעה.
     
    החוקרים משתמשים בשלל תרגילים או תכסיסים על מנת לפגוע באמינות הנפגע ואף מצלמים ומקליטים את הנפגע, יתרה מזאת חוקרי הביטוח ייפנו לרשתות החברתיות כמו פייסבוק\אינסטגרם על מנת למצוא תמונה או סרטון אשר ישלול את טענותיכם לגבי הפגיעה שחוויתם.

עורכת הדין אריאלה גפן (צילום: אריאלה גפן משרד עורכי דין )
עורכת הדין אריאלה גפן (צילום: אריאלה גפן משרד עורכי דין )

חשיבות עורך דין תאונות דרכים בהתנהלות מול חברות הביטוח – גם אם אתם אשמים בתאונה!
למשרד עורכי דין אריאלה גפן מגיעים לקוחות רבים אשר חברות הביטוח לפעמיים גם בעזרת החוקרים הפרטיים שהינן מנסות להחתים את הנפגע, שאינו מיוצג על ידי עורך דין תאונות דרכים, על הסכם פשרה עם סכום פיצוי כספי נמוך משמעותית מנזק הגוף שנגרם בפועל וזאת במטרה להפחית את הפיצוי הכספי או לנסות להתחמק מתשלום הפיצוי הכספי ע"י שלל סיבות משפטיות שלרוב הלקוחות אין את הידע המשפטי להבין את המשמעויות שלהן.

לדוגמא, חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975 הוצא על פי עיקרון האחריות המוחלטת וזאת במטרה לפצות נפגעי תאונת דרכים ללא קשר לאשמתם בתאונת הדרכים או לא  – במידה ונפגעת בתאונת דרכים אף אם הנכם אשמים בתאונה – על פי חוק הפלת"ד  הנכם זכאים לפיצוי כספי מחברת הביטוח.

עורך דין תאונת דרכים  - מהו שכר הטרחה?
למען הסר ספק, משרד עורכי דין אריאלה גפן פועל על פי החוק, מכאן שכר הטרחה בתביעות תאונות דרכים הינו מבוסס הצלחה ובאחוזים מהפיצוי הכספי שתקבלו מחברת הביטוח בסוף ההליך המשפטי, כך שבתחילת ההליך אין צורך בהשקעה של אלפי שקלים על מנת להגיש תביעת תאונת דרכים, ושכר הטרחה אינו מהווה שיקול להגשת תביעת תאונת דרכים.

ייצוג מקצועי על ידי עורך דין תאונות דרכים יבטיח לכם פיצוי מרבי
על מנת להבטיח שנפגעי תאונות דרכים יקבלו את מלוא הפיצויים הכספיים שמגיעים להם, יהיה עליהם ולהוכיח את הפגיעה באופן בלתי ניתן לערעור ע"י חברות הביטוח, לכן כפי שהוסבר במאמר לעיל, במידה ונפגעת בתאונת דרכים מומלץ שעורך דין תאונות דרכים או במקרה של תאונת אופנוע עורך דין תאונות אופנוע ילווה אותך בהליך המשפטי וינחה אותך באופן אישי ומדויק בתהליך מרגע התאונה ועד לקבלת הפיצוי הכספי המרבי מחברת הביטוח.

אריאלה גפן, משרד עורכי דין תאונות דרכים
עורכת הדין אריאלה גפן צברה את הניסיון העשיר המשפטי שלה בתביעות תאונות דרכים כאשר ייצגה את חברות הביטוח הגדולות בישראל כעורכת דין בכירה בתיקי תאונות דרכים מורכבים ומסובכים, כאשר מאחוריה ניסיון בייצוג משפטי של מאות תביעות תאונות דרכים והשיגה עבור לקוחותיה מיליוני שקלים במצטבר.

את הניסיון המשפטי בתאונות דרכים הרב רתמה עו"ד אריאלה גפן לטובת הקמת משרד עורכי דין נזיקין מוביל בישראל על מנת לשרת את נפגעי תאונות הדרכים בתביעות נזקי גוף נגד חברות הביטוח. 

ההיכרות עם הביורוקרטיה, אופן התנהלות המערכת המשפטית והגופים השונים, לרבות חברות הביטוח, משרד הביטחון והמוסד לביטוח לאומי, מאפשרת לעו"ד אריאלה גפן להשתמש בכלים והידע המשפטי שצברה הודות לניסיון של למעלה מ- 20 שנה על מנת להשיג ללקוחותיה פיצויים כספיים מקסימליים.

הניסיון המשפטי של עו"ד אריאלה גפן בתביעות ביטוח ונזיקין מאפשרת לה לנהל תיקי תביעות תאונות דרכים קלות וקשות ולהבטיח ללקוחותיה אפס פשרות באשר למיצוי זכויותיהם המלאות בצורה המקצועית והטובה ביותר.

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד ונכון מ- עורך דין תאונת דרכים בתל אביב או עורך דין נזיקין השאירו פרטים או התקשרו וניצור קשר בהקדם האפשרי.

טלפון\ווטסאפ: 0733-752-766
לאתר של משרד עורכי דין אריאלה לחצו כאן