הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, ביקר היום (רביעי) את סרן רון בירמן, קצין הסיור שנפצע באסון התרסקות המסוק סמוך לחיפה ועם משפחתו.

במהלך הביקור בבית החולים רמב"ם בחיפה, שוחח הרמטכ"ל עם סרן בירמן, והביע את הערכתו הרבה על דרך הפעולה בה נקט, תושייתו והאומץ שגילה בניסיון להציל את חבריו בשעת ההתרסקות:  ״כמפקד, הדבר הראשון שאתה חושב באירוע כזה הוא על הנפגעים, שמחתי מאוד לשמוע שניצלת. האופן בו תפקדת ומאמציך לנהל את האירוע ולנסות ולמצות עד תום את החילוץ של שני הטייסים מוערכים בצורה יוצאת דופן".

"שמעתי את שיחתך עם המוקד, רואים שאתה בשליטה מלאה, ממוקד, משימתי, יודע ופועל. אני רואה במה אתה מתמקד, כמה אכפת לך, כמה אתה אנושי וכמה אתה בן אדם של אנשים. גאה בך מאוד ומוסר חיבוק גדול. אני משתתף בצער משפחותיהן של שחייני ז״ל ופוגל ז"ל. צה"ל ואני מביעים צער עמוק, מזדהים עם כאבן ומחזקים אותן בכל דרך. זהו אירוע קשה ואנו כאן כדי ללוותך״, הוסיף.

בנוסף לכך, כוכבי ביקר גם ר בשייטת 3 וביחידת השליטה של בסיס חיפה ושוחח עם המפקדים. בביקורו נפגש ם אנשי היחידה למשימות תת-מימיות (הילת"ם) שסייעה בימים האחרונים באיתור מסוק העטלף שהתרסק. הרמטכ"ל שיבח את פעילותם של לוחמי ומפקדי הילת"ם והוקיר את נחישותם במשימה. 

הרמטכ''ל בבסיס חיפה (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ''ל בבסיס חיפה (צילום: דובר צה''ל)

 

ביקורו של הרמטכ"ל מצטרף לביקורם של מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה ומפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין אמש. המפקדים שוחחו עם הפצוע ועם משפחתו, והביעו את הערכתם. עשית כל מה שיכולת וכל מה שאפשר, נהגת באחריות, חתירה למגע ורעות. אתה מוקף גם במשפחה וגם במשפחה השנייה שלך - חיל הים ושייטת 3. תחזיק מעמד, אני יודע שאתה חזק, אנחנו פה לכל מה שאתה שצריך. מחכים לך בחזרה", אמר מפקד זרוע הים.

מפקד זרוע הים אלוף דוד סער סלמה עם סרן רון בירמן שנפצע בהתרסקות המסוק (צילום: דובר צה''ל)
מפקד זרוע הים אלוף דוד סער סלמה עם סרן רון בירמן שנפצע בהתרסקות המסוק (צילום: דובר צה''ל)

מפקד חיל האוויר הוסיף ושיבח את הקצין: "פעלת באומץ לב וקור רוח, אני שמח שאתה בחיים. אתה מקבל טיפול מצויין, תחזור במהרה, מחכים לך בבית וגם בטייסת".

כזכור, סגן-אלוף ארז שחייני ז"ל, סגן מפקד בסיס חיל האוויר ברמת דוד, ורב-סרן חן פוגל ז"ל, טייס מסוקים בטייסת 'מגיני המערב' (193) נספו לאחר שהמסוק מסוג "עטלף" התרסק מוקדם יותר השבוע מול חופי חיפה. בעקבות התאונה הקשה מפקד חיל האוויר קירקע את מערך העטלף והודיע על הפסקת כל טיסות האימונים.