בואו נצלול במנהרת הזמן, לא אקח אתכם רחוק מדי, בסך הכל עד לאוגוסט 2020. הכותרת? "שורד שפותח את כל הסודות האפלים של הפקת הישרדות". עומר רוזן, מתמודד אנונימי שהגיע לעונת הישרדות הראשונה של רשת, רק כדי לגלות שהיא חצי VIP, פותח את ליבו ומסביר שלב אחר שלב איך, לטענתו, הפקת הישרדות עשתה הכל כדי להכתיב את המשחק לשורדים.

איך הוא אמר זאת אז? אין צורך לחפש, אצטט לכם: "אין מהלך אחד שלא נקבע מראש על ידי ההפקה, מרמת מי ילך לבקתה, מי יביא לבני ברוכים את ההודעה ועד לרמת מי יזכה בחסינות, כי המשימות מכורות, הכל מחושב מראש מה יוביל למה".

האמת – מי שצופה בהישרדות VIP הנוכחית, כנראה יחשוב שעומר צודק. אני לא יודע אם האמת אצלו, או שהאמת אצל ההפקה שהתעקשה שהיא פועלת על פי כללי הפורמט, אבל כמו שזה נראה על מסך הטלוויזיה, ההפקה מאוד רוצה להגן על ג'קי. עד כמה בדיוק? בואו נבחן את הפרק האחרון – ג'קי מתחילה אותו בודדה עם דנדן, ללא אוכל ובגדים חדשים, ללא מסיבת איחוד, ללא יכולת ליצר קשר עם אנשי שבטה. 

עד כאן, לגיטימי לחלוטין. אז בואו נצלול לכיף – דבר ראשון כשג'קי ודנדן חוזרים, היישר למועצה, הם מקבלים אוכל. למרות "העונש" שספגו מזהר שטראוס שומר הבקתה. מיד לאחר מכן הם מקבלים צ'ופר, הם יוגנו מההדחה הקרובה כי הם הורחקו מהשבט ולא השתתפו במסיבה, זה הקונספט של העונש, אבל מי ידע חוץ מההפקה? אולי מרבה-הרגליים שטייל במחנה לפני שהמאוחדים הגיעו. מתחיל להיות קצת חשוד, אבל לא ברמה שנגיד 'וואלה ההפקה פה דואגת לה במיוחד'. בכל זאת, אנחנו לא חשדניסטים.

קיבלו עונש או פרס? מתוך הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)
קיבלו עונש או פרס? מתוך הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)

אבל להפקה (או לגורל) יש עוד הפתעה אחת לג'קי ודנדן, הם זוכים לראות את תמונות הילדים שלהם, בדיוק כמו שהשורדים האחרים זכו לראות. אז מה בעצם קרה? דנדן וג'קי הורחקו ממסיבת האיחוד, רק כדי לקבל את כל מה שהשורדים האחרים קיבלו (אולי חוץ מאלה, שבאה עם 400 ואכלה, במילותיה שלה, ב-4,000) ועוד שרשרת חסינות לסיום. אז האם ההפקה דאגה לג'קי וניסתה לכסות זאת כ"עונש" שבמקרה יצא לה בטוב? תחליטו אתם. מה שבטוח – ג'קי אזולאי היא לחלוטין השם הבולט ביותר של העונה הזו, היא אישה דומיננטית, חזקה ומתוחכמת, שיודעת לשחק את המשחק הזה, רק חבל שהפה שלה הורס את כל החוויה מהמשחק המצוין שהיא מנהלת שם.

אבל חוץ מזה, היה לנו גם פרק הדחה. קובי מאור נפרד מאיתנו וחבל לי. בדירוג שערכתי לפני מספר ימים, קובי יצא במקום יחסית גבוה, מקום 5. אני לא יודע מה גרם לחברי ליבולן להדיח אותו, אך אני כן מאמין שזו טעות מצידם.

קובי הוכיח בעבר שאין לו בעיה לחבור לאנשים חדשים למרות הנאמנות לדודו אוואט. כשג'קי מוגנת מהדחה, היו עושים טוב אנשי ליבולן אם היו מדיחים את דודו. בכך, הם אולי לא היו "עורפים את ראש הנחש", אך להוציא את הסגן שלה מהמשחק, היה מבודד את קובי בברית אפולאקי, מערערים את ג'קי ומגדילים את היכולת ללחוץ על קובי (ואף על שירה) לחבור אליהם.

מועצת שבט בהפתעה, מתוך הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)
מועצת שבט בהפתעה, מתוך הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)

חילופי הדברים בין גדי לבין קובי לאחר ההדחה היו המשך ישיר לדיאלוג ביניהם לאורך העונה. הפעם זה כמעט הוציא את קובי מכליו צעד אחד יותר מדי, עד שאפילו גיא זו-ארץ הרגיש את הצורך לצעוד קדימה ולהניח יד מרגיעה על קובי, שהיה בסערת רגשות. בסך הכל, טוב שזה נעצר שם. אתמול בערב השניים כבר החליפו באינסטגרם מילים לבביות, כך שבניגוד למערכת היחסים עם ג'קי, נראה שלפחות מה שהיה באי עם גדי וקובי, נשאר שם על האי בלבד.

במשימה עצמה קובי נכשל והודח סופית מהמשחק. הברית של ג'קי מתחילה את האיחוד בפיגור שחקן, מה שאומר שבהדחה הבאה היא תצטרך לעבוד הרבה יותר קשה כדי למשוך אליה קול מכריע. השערה שלי? גם אם היא לא תצליח הפעם, איכשהו בקרוב היא כן תמצא את עצמה עם המזל פעם נוספת לצידה.